suprlite Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Disco 2, 2003, td5. Når jeg gir fullt gasspådrag kutter motoren og går "puls-vis" inntil jeg slipper litt på gassen. Det er ikke pga turbotrykket (dette kan inntreffe ved så lite som 1 - 1,1 bar). Men det virker på meg som om drivstofftilførselen kutter. Feilen er ikke alltid der, men virker å ha kommet oftere i det siste. Noen som har noen formening om hva dette kan skyldes? PS: nytt merkelig symptom idag: Når jeg starta opp og skulle kjøre fra butikken gikk motoren svært ujevnt og det blinket i dieselfilterlampa og glødeplugglampa samtidig. Jeg stoppa motoren og starta igjen - og da gikk den fint igjen. Dieselfilter og dieseltrykkregulator (bosch 0280160575 4bar) blei bytta for noen uker sida. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JokerS30 Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Olje i kabelharness`en ! Må sjekkes ut før du går videre iaf ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Wastegate modulator. En liten boks som justerer turbotrykket. Det går en liten slange fra røret inn på intercooler og til modulatoren. Derfra videre til klokka på turboen. Koble sammen slangen fra innsugsrøret og til klokka forbi modulatorboksen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 17. april 2019 Del Skrevet 17. april 2019 Som de skriver over + dieselpumpa i tanken. Leif ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 19. april 2019 Forfatter Del Skrevet 19. april 2019 Huffda. Jaja, da er det bare å bestille ny.. -Jeg fikk rensa ut det meste av olja, men har ikke åpna ecu og rensa den for olje ennå. Har heller ikke fått testa å koble forbi wastegatemodulator. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Det skal mye til før det kommer olje i hjernen. Rens med spray så godt som mulig i kontaktene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Oljetilførsel stoppes ved å bytte dysekabelmatte. Vask av rød kontakt kan med fordel skje ukentlig inntil oljemengden synker drastisk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 19. april 2019 Del Skrevet 19. april 2019 Oi, det var en del Rens godt så fungerer det igjen inntil videre... Vil du fikse det permanent så forleng de 6-7 ledningene som går fra rød plugg til injektorene. Loddingen vil stoppe fremtidig olje fra å nå den røde pluggen (husk god isolasjon/krympestrømpe) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 21. april 2019 Del Skrevet 21. april 2019 Når du rengjør rød plugg, ta bort den hvite platen så du kommer godt til. Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 22. april 2019 Forfatter Del Skrevet 22. april 2019 Kontakt blei rensa. Bilen går fortsatt ikke optimalt så jeg mistenker skade i en vakuumslange. Mest sannsynlig den som går på røret mellom turbo og intercooler. Det røret blei nemlig dratt og slitt en del i da jeg skifta intercoolerslanger nylig.. Så det blir å handle nye vakuumslanger på biltema når det åpner igjen. Når ny injectionharness kommer skal den tettes med bt multibond, tec7 e.l. og antakelig kommer jeg til å kutte/lodde ledningene på kabelmatta og. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
motom Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 Vakum- og bensinslangene til biltema holder ikke mange månedene så bare bruk dem i nødstilfelle! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 På 17.4.2019 den 19.02, lafterolf skrev: Wastegate modulator. En liten boks som justerer turbotrykket. Det går en liten slange fra røret inn på intercooler og til modulatoren. Derfra videre til klokka på turboen. Koble sammen slangen fra innsugsrøret og til klokka forbi modulatorboksen. Jeg tester det ut nå. Hva gjør jeg med vakuumslangene som blir til overs på modulatoren? Blender? Kobler slange fra siden av modulator til underside av modulator? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jarle F Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Slangene kan du plukke bort og legge på hylla. Du kan også plukke bort modulator. Den har ingen funksjon når den ikke er tilkoblet vakumslanger. Sørg for at alle stusser som det har vert slange på og som ikke lenger skal brukes blir tettet. Ellers vil du få inn falsk luft. Kort stubbe med vakumslange brettet i enden og låst med strips er en fin nødløsning. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 Nå har jeg testet med modulator bortkoplet. Ingen nevneverdig forskjell. Motoren kutter og hoster ved ca 3700-3800rpm ved brå aksellerasjon og vil ikke opp i neste gear før jeg slakker litt av på gassen.. Skal etterhvert gå over kabelen som går fra injectorharness til rød plugg og sjekke om isolasjonen er ok på denne hele veien. Har lest om tilfeller hvor denne har blitt gnagd hull på i enkelte tilfeller, med ujevn gange under belastning som resultat. Leste forresten av feilkoder nå: *(2,8) ambient pressure circuit, (logged low). *(3,7) air flow circuit, (logged high). -Når disse blei logga veit eg ikke. Kan dog nevnes at jeg synes kanskje at kuttinga i motoren kan muligens være litt lettere å fremprovosere etter at jeg satte i større intercooler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lafterolf Skrevet 24. april 2019 Del Skrevet 24. april 2019 Du har sjekket at wastegate/overtrykksventilen på turbo går lett? Om den har satt seg vil den dra dårlig og motoren må opp i høyt turtall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 24. april 2019 Forfatter Del Skrevet 24. april 2019 40 minutter siden, lafterolf skrev: Du har sjekket at wastegate/overtrykksventilen på turbo går lett? Om den har satt seg vil den dra dårlig og motoren må opp i høyt turtall. Den går lett :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 25. april 2019 Forfatter Del Skrevet 25. april 2019 Når jeg vrir om tenningsnøkkelen uten å starte går dieselpumpa i 30 sekunder før den stopper. Er dette innafor normalen eller kan det tyde på slitt dieselpumpe? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tiopet Skrevet 25. april 2019 Del Skrevet 25. april 2019 Den skal vel ikke stoppe, bare gå stillere på lavtrykk Så lav trykk pumpa skal du kunne høre altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 25. april 2019 Forfatter Del Skrevet 25. april 2019 (endret) Prøvde å koble ifra maf-sensoren, og da kutter ikke motoren lengre (eg satte inn ny maf for rundt 1mnd siden da den gamle var kaputt og viste konstant 4,3) Og feilkodelesing viser noe sånt som (men neppe ordrett): (3,7) mass air flow (logged high) -så kan det være at den kutter pga at den synes den får for mye luft? (Boost er under 1,3bar) Ps: den nye maf-sensoren er uoriginal. Endret 25. april 2019 av suprlite Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 26. april 2019 Forfatter Del Skrevet 26. april 2019 Idag: kjørte en tur med nanocom tilkoplet og maf satt i. Ved tomgang lå luftstrømmen på rundt 68-72. Kjørte så bilen varm og kjørte den hardt i oppoverbakke. Motor kutta som vanlig. Luftstrømmen gikk opp til mellom 680-690 et sted før den gikk til 0,0. Så her noe rart med maf-sensor ("quality" aftermarked). Men: jeg kjørte flere runder i test-bakken min. Og på de 2 siste rundene kutta motoren ikke selv om maf-avlesningen datt til 0. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
suprlite Skrevet 11. mai 2019 Forfatter Del Skrevet 11. mai 2019 Problem løst. Jeg kjøpte ny maf-sensor. VDO istedetfor "quality aftermarked". Den nye sensoren viser rundt 55 på tomgang, mens den "gamle" viste 68-72. Så ved fullt gasspådrag viser den rundt 670 som er innafor, og motoren kutter ikke. Hva lærte jeg? -At det kan være dyrt å kjøpe billig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.