Gå til innhold

Skogsbilen - RRC


Andychap

Anbefalte innlegg

Denne bilen ble påkostet store summer for 8-10 år siden hos Ryen auto. Nærmere 200000,-

 

Ny RPI motor, ny bensintank, taktrekk og masse annet. Interiøret er flyttet over fra en nyere bil. Denne bilen hadde opprinnelig stoffseter.

 

 

Endret av Tom Rossing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 18.4.2019 den 11.24, Tom Rossing skrev:

Denne bilen ble påkostet store summer for 8-10 år siden hos Ryen auto. Nærmere 200000,-

 

Ny RPI motor, ny bensintank, taktrekk og masse annet. Interiøret er flyttet over fra en nyere bil. Denne bilen hadde opprinnelig stoffseter.

 

 

Det er nok nærmere 20 år siden om ikke lenger.

Dessverre varer intet evig og spesielt ikke hvis vedlikeholdet er mangelfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, gautes skrev:

Det er nok nærmere 20 år siden om ikke lenger.

Dessverre varer intet evig og spesielt ikke hvis vedlikeholdet er mangelfullt.

 

Akkurat ja. Ser av tråden at det må være samme bilen ja. Får kanskje ta en fot i bakken og se hva neste steg blir her. :)

Takk for oppdatering. Veldig artig å høre at denne bilen har en historie før jeg og en kompis overtok den nå. 

 

Må vel nesten endre overskriften på denne tråden her nå, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Tom Rossing skrev:

Jeg kjøpte denne bilen i 2011. Da hadde motoren gått 49000, og ramma så bra ut. 

Bildet jeg postet lenger opp er også tatt i 2011. Da var dette en veldig pen og bra bil. 

 

Hei, artig. 

Ikke de beste bildene, men her er noen bilder av dagens situasjon.

 

IMG_6521.jpeg

IMG_6522.jpeg

IMG_6524.jpeg

IMG_6525.jpeg

IMG_6526.jpeg

IMG_6529.jpeg

IMG_6535.jpeg

IMG_6536.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er nok dessverre resultatet av Tectyl lag på lag. Han som hadde den før meg var veldig glad i Tectyl. Den ble behandlet flere ganger på de 16 årene han hadde bilen.

I tillegg har den nå stått parkert ute i flere år.

 

Ome fjæringa som sitter på er nesten ubrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en nydelig bil i 2011 og det er jo ikke så lenge siden.

Værste som kan skje for rammen på slike biler er når de blir stående på jord/ gress grunn over lang tid. Ett par år med slik oppbevaring og rammen er garantert helt gåen.

 

Skrap/ kutt og sveis. Så blir det bra igjen;) Interiøret så da meget pent ut.

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tom Rossing skrev:

Dette er nok dessverre resultatet av Tectyl lag på lag. Han som hadde den før meg var veldig glad i Tectyl. Den ble behandlet flere ganger på de 16 årene han hadde bilen.

I tillegg har den nå stått parkert ute i flere år.

 

Ome fjæringa som sitter på er nesten ubrukt.

 

Akkurat. Ja det synes godt at den har fått en del av den sorten.

Nice to know.

 

 

3 minutter siden, Brage skrev:

Var en nydelig bil i 2011 og det er jo ikke så lenge siden.

Værste som kan skje for rammen på slike biler er når de blir stående på jord/ gress grunn over lang tid. Ett par år med slik oppbevaring og rammen er garantert helt gåen.

 

Skrap/ kutt og sveis. Så blir det bra igjen;) Interiøret så da meget pent ut.

 

Mvh Brage 

 

Nesten så en heller kunne vurdere rammebytte. Galvanisert ramme fra England.

Innvendig ser rimelig strøkent ut ja. Tørr var den og... :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen tar ut motor og er fornøyde med det.

Noen tar ut kassa i ett stykke og er førnøyde med det.

Noen tar ut kassa i to deler og er fornøyde med det.

Og noen tar ut begge og er fornøyde med det.

 

Ville sjekket hvilken del som trengte mest stell og tatt ut den.

Men tilgang på plass og utstyr ville jeg også ta med i vurderingen.

 

Har prøvd alle løsningene på forskjellige RRc og vil ihvertfall ikke ta ut alt samlet med mindre jeg skulle skrote bilen.

Det er min vurdering som jeg vet at ikke alle andre ikke er enig i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, gautes skrev:

Noen tar ut motor og er fornøyde med det.

Noen tar ut kassa i ett stykke og er førnøyde med det.

Noen tar ut kassa i to deler og er fornøyde med det.

Og noen tar ut begge og er fornøyde med det.

 

Ville sjekket hvilken del som trengte mest stell og tatt ut den.

Men tilgang på plass og utstyr ville jeg også ta med i vurderingen.

 

Har prøvd alle løsningene på forskjellige RRc og vil ihvertfall ikke ta ut alt samlet med mindre jeg skulle skrote bilen.

Det er min vurdering som jeg vet at ikke alle andre ikke er enig i.

 

Hehe, takker. Akkurat ja. 

Tenker i første omgang at det blir ut med motoren da. Har ikke løftebukk, men har elefant og motorbukk.

Pluss lekker rundt bunnpanna og oljepumpe/filter. Blir nok enklere å ta det med motoren ute ja.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har denne bilen kjørt sin siste sving, og går til høggern her oppe.

Om noen er interessert i noen deler kan de sende meg en PM. 

Motor med innsug og forgasser er solgt allerede.

 

Står i en 5-trinns manuell kasse som veksler fint, og transferkasse med locker som kobler inn og ut som den skal.

Interiøret med elektriske skinnseter ser fortsatt veldig bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tom Rossing skrev:

Trist. Fra nesten strøken bil til vrak på noen år. :unsure:

 

 

Ja det kan du si. Sånn går det vel av og til. Var ikke bare ramma som var dårlig heller... 

Men ser ut til at flere deler blir til god nytte for andre prosjekter. ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...