Gå til innhold

D2 låst diff lock


MS86

Anbefalte innlegg

Kjørte inn på en parkeringsplass da det sa klunk og da jeg svingte kjennes det som om diff. lock var låst. Hva kan det være? 

Noe som har gått i stykker inni der? 

Fiklet litt med giret og får den ikke i lavgir, men skal prøve litt mer ved å kjøre litt frem og tilbake.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har senterdifflock finner du den slik:

Legg deg under på passasjersiden og kjenn oppå transferkassen. Der stikker det opp en tapp med en litt flat base hvor en 10mm fastnøkkel passer. Den er ganske lett å dreie av/på. 

Lykke til :-)

Endret av smejan
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har diff lock og brukte den i går. 

Får legge meg under da:) takk!

24 minutter siden, smejan skrev:

Hvis du har senterdifflock finner du den slik:

Legg deg under på passasjersiden og kjenn oppå transferkassen. Der stikker det opp en tapp med en litt flat base hvor en 10mm fastnøkkel passer. Den er ganske lett å dreie av/på. 

Lykke til :-)

Men vil senterdifflock egentlig føles slik? Kjennes ut som diff foran er låst..?

Helt fin nå så vet ikke hva som skjedde:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, MS86 skrev:

Ja har diff lock og brukte den i går. 

Får legge meg under da:) takk!

Men vil senterdifflock egentlig føles slik? Kjennes ut som diff foran er låst..?

Helt fin nå så vet ikke hva som skjedde:) 

 

Nei, du skal ikke kjenne det slik med senterdifflock. Kanskje sjekke olje i fremdiff og se om du finner noe spon..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...