Gå til innhold

Hvilket taktelt kan fungere her?


SvenGHenriksen

Anbefalte innlegg

Min datter har samme grind. Vi skar bort rekkverket og sveiste på bøyde rør som avslutning. 

Vi måtte forsterke grinda fordi den gav etter for mye slik at festene til teltet kom borti taket når det ble vekt i teltet. Brukte skinnene/firkantrør fra lasteholdere som gikk fra side til side under teltet.

Mulig glassfiberboks/telt er enklere.

 

IMG_20170810_134255.jpgIMG_20170810_131412.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme grind, og ville ha hardshell-telt, men etter mye måling fant jeg ut at det ville være vanskelig å få plass til James Baroud sine taktelt ettersom de er 140cm brede (og grinden er også 140cm mellom sideveggene). Spennene ville da kommet i veien og man kunne ikke brukt stigen på siden. Autohome har et telt som er 130cm bredt, som ville passet. Alternativt måtte man hevet James Baroud-teltet noe. Jeg landet på James Baroud telt, men med en flat Front Runner Slimline II rack. Har ikke vurdert canvas-telt, så de løsningene kjenner jeg dessverre ikke til.

 

Fin Defender!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Plukket av grinda da jeg hadde Maggiolina, det ble tungt nok selv med Medium Duty fjæring og på 90 var det ikke plass til mer.

De har forlenger til sveiv i sortimentet, bor et lite hull i flippen på propp til der sveiva skal inn og fest den til boksen eller takgrind med en snor så slipper du miste den..

Du trenger lang stige.

Anbefaler absolutt teltene, har brukt i alt av vær, knall komfort.

Opprigging tok vel et minutt...

Nå er det adskillig mindre behov så det blir å gå over CombiCamp-takteltet jeg fikk tak i i fjor, feste det til takgrinda og ha det litt artig i sommer.

http://www.campingsport.no/

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svein,

Den bilen med de fargene og den grinda - så vil Autohome Airtop Black storm hardshell teltet på 130 cm  passe helt perfekt. Vil se ordentlig bra ut på bilen oppi grinda di.

Og ingen modifikasjoner trenges. 1/2 time installasjon og du er klar

 

http://www.solomadeinitaly.cl/autohome/air-top-black-storm/

 

Mvh Brage

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, SvenGHenriksen skrev:

Takk for svar. Hadde vært gøy med et bilde av hvordan det ser ut:)

Det skal bli etterhvert. Har det i garasjen og skal vinsje det på plass om ikke lenge. Bruker det ikke særlig om vinteren så da får Defendern kvile seg med litt mindre kilo på taket. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...