Gå til innhold

Vind støy


Jumar

Anbefalte innlegg

Hei

 jeg har vindstøy på Td 5 2002( høy frekvent uling) fra ca 60 km/t og oppover, litt avhengig om det blåser godt imot. Det høres på fører side oppe ved midt stolpen/ over døra. Pakningene er ok, og har ikke tak bøyler etc  på. Noen som har vært borti samme. 

 

Endret av Jumar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ligger dør i forhold til frontruteramme?

 

Dersom vindusramme på dør stikker for mye ut til siden, "fanger" den vind om du skjønner.

(justeres ved å shimse hengsler.)

Endret av Lorden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Lorden skrev:

Hvordan ligger dør i forhold til frontruteramme?

 

Dersom vindusramme på dør stikker for mye ut til siden, "fanger" den vind om du skjønner.

(justeres ved å shimse hengsler.)

Takker for svar,

men vil tro døra ligger så godt inntil som den kan på en defender, målt er det ca 2-3 mm i forkant. Bakdøra står litt lengre ut, så det er vel en mulighet der for at pakningen kan begynne å «synge», hvis erfaringen er at det er dør pakningene som er årsaken. 

 Skal tape over, og deretter foreta en farts test i den grad man kan gjøre det

Ungene vil heller kjøre defenderen en disco  4 til hytta, og må sørge for at de også i femtiden vil det:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer jo å svare på min egen tråd, men tar til meg lærdom efterhvert. 

 Tape ulike steder gav meg svar, det er hullene i pakningen som i ymse fart og vinkel synger, ( de bør vel strengt ikke synes) samt at døra står litt langt ut. Dørene er kasser bare, så fin tuning, får vi ta når bilen skal i garasjen for vinteren . Mulig vind avvisere på bakdørene,  hvis det finnes,  er det mulig en midlertidig løsning. 

 

Takker for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...