Gå til innhold

D2 - ECU Immobilized


smejan

Anbefalte innlegg

Startsperre er noe herk....Hvis ikke du får av startsperren med fjernkontrollen på nøkkel må du bruke EKA kode. Hvis du ikke har EKA kode får du den oppgitt av importør eller forhandler. Fremgangsmåten ved bruk av EKA står i instruksjonsboken.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjernkontrollen virker, det er ikke noe problem.

Bilen låser og åpner, og startsperren går av når jeg setter nøkkelen i tenningen. Starteren kjører som bare det, lampene slukker og alt ser bra ut, men bilen starter ikke uansett hvor lenge jeg kjører starteren.

Men Nanocom sier altså ECU Immobilized. Kan den åpnes igjen, eller må jeg kjøpe en annen? Min er av typen som ikke kan tunes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle velvillige tips og ønsker om å hjelpe. Jeg er ganske sikker på at jeg har funnet feilen, og må bare si med én gang at jeg må begynne å ta med lesebrillene ut i garasjen...

 

Nanocom-en sier nemlig ECU not immobilized. Det er jo akkurat det motsatte av det jeg leste det som. Jeg har med andre ord brukt mye tid på å feilsøke på feil sted..

 

Når jeg nå sitter og leser gjennom Haynes’ beskrivelse av hvordan drivstoffystemet virker, i jakten på om det er flere fuel cut off-switcher, ser jeg at de nevner CPS. Crankshaft Position/speed Sensor. Den har jeg glemt å koble til igjen etter at girkassen kom på plass igjen i går. 

 

Den skal kobles til i morgen, så tenker jeg at det blir liv i leiren igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...