Gå til innhold

Brummelyd under bil


tronnien

Anbefalte innlegg

Hvert 10. minutt er for mye (om det er kompressoren). Om det er kompressoren - og festene mot rammen eller krybben til kompressoren har begynt å gå i oppløsning, så blir lyden merkbart høyere.

 

Når det er sagt - kommer lyden med jevne mellomrom også når bilen står og går på tomgang?

 

Hjullager kan også brumme ganske godt, men da er det oftest slik at det kommer og går med svinger og/eller oppbremsing den første tiden.

 

Edit: Om bilen din har orginal kompressor, så begynner den sannsynligvis å bli ganske så sliten om den ikke har fått TLC tidligere, men da burde den gå lange perioder av gangen, og ikke i korte støt.

Endret av trondshj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Ja lyden kommer og går også når den går på tomgang. Finnes det rep. kit til kompressoren eller lønner det seg med ny eventuelt. Har bestillt deler fra FamousFour tidligere. Noen andre som kan anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte dette et sett fra X8R da jeg overhalte kompressoren min for noen år siden.

 

https://x8r.co.uk/products/range-rover/air-suspension-repair-kits/land-rover-discovery-3-4-range-rover-sport-air-compressor-repair-kit-hitachi

 

Ikke helt det samme settet, da det jeg kjøpte inneholdt forsterket lokk til tørka i tillegg. Anbefaler også å kjøpe noen slangestumper og hurtigkoblinger til disse når du er i gang. Sannsynligvis sitter slangene sabla godt fast i kompressoren, og da er det greit å kunne kappe de og skjøte på nye slanger etterpå. Slangene er ikke lengre enn de må være. Også gjør det jobben lettere om du skal ned med kompressoren senere. :)

 

Sprut gjerne på litt rustløser på de stedene du tror det vil hjelpe så snart som mulig, så kanskje jobben blir litt lettere når du går i gang. Den verste jobben er faktisk å få kompressor av og på. Selve overhalingen er raskt unnagjort. Ligger en instruksjonsvideo på sidene deres også (og på youtube).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og om du skal under bilen å skru, så støtt den for guds skyld opp med bukker. Du må aldri aldri ALDRI legge deg under en bil med luftfjæring, enten den står på hjulene eller på jekk. Brått finner den på noe, og det å få 2,7 tonn med Land Rover oppå seg er sjeldent særlig helsebringende.

 

...bare sånn i tilfelle. Vi er glade i nye forummedlemmer her, og har ikke lyst til å miste de. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...