Gå til innhold

Bytte bremseskiver D3


toerig

Anbefalte innlegg

Gjøyv på med frisk mot for å bytte bremseskiver og klosser foran på min D3 i dag. Høyre side gikk fint men da jeg skulle ta av skiven på venstre side, satt den lille torx-skruen bom fast. Tør ikke ta i for hardt i frykt for at sporet blir ødelagt.

 

Har sprutet på masse rustløser uten resultat foreløpig.

Har prøvd å varme men hadde bare en liten "jet-lighter" så det ga ikke noe resultat.

Har prøvd å slå på den men heller ikke det funka 

 

Noen som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La rustløseren virke over natten, så kan det hende det skjer noe. Sprøyt på med jevne mellomrom. 

 

Kan også hjelpe å gi skrue og skive noen kakk med en hammer. Ellers har jeg brukt slagtrekker mer enn en gang for å løsne de skruene der.

 

De kan være tricky, men jeg har enda ikke ødelagt noen av de. Men torxbit'et begynner å se litt herjet ut. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, tnj skrev:

Bestiller alltid den skruen når jeg bytter skiver.  Ny skrue monteres med kobberpasta.

 

 

 +1 og amen. :D

 

Stort sett ALT jeg skrur på blir satt inn med kobberpasta. Gjør jobben så mye lettere neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enkleste er bare å bore av hodet og av med skiva. Skruen er ikke nødvendig å ha på siden skiva ruster fast med en gang og felgen holder skiva på plass. Eneste er att skiva beveger seg litt første gang du setter på felgen :) var i samme situasjon å endre opp med drillen til slutt :) jeg setter alt sånt inn med den pastaen som er grå som blir brukt offshore, alt av bolter til bare bruene sånn att ikke boltene skal sette seg så lett i foringene også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig ferdig! Byttet skiver, klosser og slitasjevarslere foran og bak. Klar til neste EU-kontroll (håper jeg).

 

Takk for tips underveis - Fantastisk med så mange hjelpende hender i klubben!!

 

 

20190414_135236.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, toerig skrev:

Skal snart opp på rampa for oljeskift. Pleier å sause inn med tectyl da. 

 

Må tas hvert år merker jeg. Er fluidfilm bedre, og i så fall, hvor kjøper jeg det?

 

Tectyl er som gift for en bil som ikke er blitt behandlet før den rullet ut ifra butikken. 

FluidFilm er fantastisk :)

Jeg kjøpte proff sprøyta for å ta exmil'en og d3'en men fant ut etter å ha gått over exmil'en og brukt 8L fluidfilm så vil jeg sette den bort til en proff som har holdt på med dette i mange år. Kostet 2700kr og han briøukte godt over 10l på d3'en. De har andre sprøyter som kun de som driver profft og har fått godkjenning av fluidfilm. De sprøytet med mye høyere trykk en det denne "proff" sprøyta kan. Anbefaler å sette den bort første gang og eventuelt gå over i ettertid med sprøyta selv :)

Jeg kommer til å sette bor exmil'en før vinteren og gå blåst skikkelig inni ramma, ble ikke helt fornøyd med det som jeg gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville gjort det hos proffene første gangen også. Ganske grisete jobb og plutselig er ikke 2700 så mye allikevel :D

 

Kan heller etterbehandle de stedene som tørker inn neste år med en sprayboks med fluidfilm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...