Gå til innhold

Moped startproblem


Stig

Anbefalte innlegg

Guttungens moped stoppet og starter ikke igjen. Mulig den stoppet pga oljemangel, for det var tomt i oljetanken.

Ser ut til å være gnist. Reagerer ikke på startgass.

Har åpnet toppen, men vet ikke helt hva jeg skal se etter. Se bilder; var en liten metallsplint i stemplet! Den tok jeg ut, ser ikke ut til å være hull tvers gjennom.

Hvor fortsetter jeg feilsøk? Tips ønskes.

Motoren er en AM6, og sitter i en MH Furia fra ca. 2008

D29AEC4C-DD47-4B6A-A28D-B6F93FAD512E.jpeg

09872CFD-57BF-40A3-9B5C-4AE29EE9089D.jpeg

7D708087-4C7C-40DC-9FA5-1019C7254178.jpeg

3B52208C-C2E9-4FCB-8F25-0EB796A0C2FF.jpeg

36BCD34E-7A8B-4A78-83A3-2BB7E18FC7A4.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke uvanlig å se på totaktsmotorer.

Det der er et stempel som har skåret seg.Dvs ikke hatt nok smøring og klint seg mot sylinderveggen.

Stygt redd for at kompresjonen er drastisk redusert pga dårlig tetting mellom stempel , ringer og sylindervegg.

I praksis blir slikt ofte dyrt med boring / bytte av sylinder , nytt stempel ditto ringer og toppakning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du ha større forgasser eller dyse opp den du har. 

 

Jeg monterte 70ccm på min datters moped for noen år siden. Den gikk fryktelig godt. Turtallsmaskin. Jeg brukte orginalforgasser og større dyse. 

Fikk kjøpt andre drev for å gire den ned da jeg ikke liker for høy fart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så var det dette med øvrigheta da.

Kan ikke reglene nå for mopp , mm. på stereoider men frykter stor smekk på lanken.

Må si at en trimma Tempo i 80 oppfører seg mye bedre enn dagens plastmopeder i 40.

 

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...