pjoslo Skrevet 12. april 2019 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Kjørt 2,5 timer uten stopp i dag - hovedsakelig landeveier med fart mellom 60 og 80 samt 30 min på E18 med noe høyere fart. Så var det stopp på ca en time. Etter å ha startet motor igjen og latt det gå på tomgang i noen minutter dukket det opp oransje triangel med restricted performance. Kjørt så hjem, samme 2,5 timer og merket ingen forskjell på bilens ytelse/egenskaper. Kort stopp på 10 minutt rett før ankomst hjem og varsellamp forsvant når jeg startet motor på nytt. Fikk leste av feilkode når jeg kom hjem: P242D(00). Har slettet kode, kjørt en liten tur og den er fortsatt borte? (Bilen hadde full service for ca 6000km/7mnd siden). Noen ideer? Endret 12. april 2019 av pjoslo Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn_C Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 P242D Exhaust gas temperature sensor - circuit high (bank 1, sensor 3) DPF som blei for varm under avbrenning eller tett DPF som ikke fullførte regen syklus? - Få satt igang regn syklus på nytt, 20 min med 2500 rpm. Om sensor er gåen så vil den nok komme tilbake igjen. i så fall må den vel byttes. Det er mine beste forslag etter googlemetoden. Håper det løser seg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Runrun Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Hadde lignende symptomer på min 2010-modell. Har ikke notert feilkoden men problemet var sprekk i den store plastdelen som er toppdeksel/innsug, visstnok ikke et ukjent problem på 3-liters utgaven av tdv6 motoren. Håper problemet ditt er enklere for delene var dyre og jobben var en del hakk over mitt nivå som hobbymekaniker Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Disco4 Skrevet 13. april 2019 Del Skrevet 13. april 2019 Sprekk i innsugsmanifold gir ofte kode P006a, og vil definitivt kome tilbake på en ny kjøretur.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pjoslo Skrevet 17. april 2019 Forfatter Del Skrevet 17. april 2019 Liten oppdatering - ca 50 feilfri mil kjørt. Ingen feilmeldinger på dash, eller på ECU. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.