Gå til innhold

2013 D4 TDV6 - restricted performance


pjoslo

Anbefalte innlegg

Kjørt 2,5 timer uten stopp i dag - hovedsakelig landeveier med fart mellom 60 og 80 samt 30 min på E18 med noe høyere fart. Så var det stopp på ca en time. Etter å ha startet motor igjen og latt det gå på tomgang i noen minutter dukket det opp oransje triangel med restricted performance. Kjørt så hjem, samme 2,5 timer og merket ingen forskjell på bilens ytelse/egenskaper. Kort stopp på 10 minutt rett før ankomst hjem og varsellamp forsvant når jeg startet motor på nytt. Fikk leste av feilkode når jeg kom hjem: P242D(00). Har slettet kode, kjørt en liten tur og den er fortsatt borte? (Bilen hadde full service for ca 6000km/7mnd siden). Noen ideer?

Endret av pjoslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

P242D Exhaust gas temperature sensor - circuit high (bank 1, sensor 3)

 

DPF som blei for varm under avbrenning 

 eller tett DPF som ikke fullførte regen syklus?

- Få satt igang regn syklus på nytt, 20 min med 2500 rpm.  Om sensor er gåen så vil den nok komme tilbake igjen.  i så fall må den vel byttes. 

 

Det er mine beste forslag etter googlemetoden. Håper det løser seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde lignende symptomer på min 2010-modell. Har ikke notert feilkoden men problemet var sprekk i den store plastdelen som er toppdeksel/innsug, visstnok ikke et ukjent problem på 3-liters utgaven av tdv6 motoren.

Håper problemet ditt er enklere for delene var dyre og  jobben var en del hakk over mitt nivå som hobbymekaniker 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...