Gå til innhold

Temperaturmåler i serie 3 med v8


joran

Anbefalte innlegg

Temperaturmåleren i min xemil 109 har vært det originale opplegget, men føleren passer ikke korrekt i v8'ern der har det været en nødløsning med litt tec7 for å holde den tell. Jeg bytter nå føler og fant fort ut at det originale opplegget er noe annet. Bør jeg gå for ny måler som takler den nye føleren? er vel ingen mulighet for å bruke den originale temp måleren lenger?  noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i orginalinstrument som passer motoren hvis mulig.

Da blir det riktig varsel til sjåføren om kriser o.l.

X-mil meteret er et godt alternativ men da må man til med overgangsløsning for at sensor skal passe.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PUSSIG! Da har jeg monter original tempføler for rover 3.5 v8, har koblet den til en vanntemperatur måler alla biltema. Temperaturen øker opp mot 95-100 grader og det virker ikke som om elviften har noen effekt for å dempe varmen,  det pussige er at slangene til radiatoren ikke kjennes så varm ut, så jeg tok av lokket på radiatoren og målte temperaturen den viste 62 grader. Sirkulerer ikke vannet??? er ny termostat,  Noen som har innspill??? Kanskje jeg bør fjerne termostaten og sjekke ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er også forskjell på giver til 3.5 og 3.9EFI. Giveren fra 3.9 gir alarmerende høy temp uten at motoren er spesielt varm. 

Jeg sjekket med steketermometer for sikkerhets skyld på min 3.5 one-ten. 

Med riktig giver for 3.5 ble måleren riktig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.4.2019 den 7.39, Fosen skrev:

Det er også forskjell på giver til 3.5 og 3.9EFI. Giveren fra 3.9 gir alarmerende høy temp uten at motoren er spesielt varm. 

Jeg sjekket med steketermometer for sikkerhets skyld på min 3.5 one-ten. 

Med riktig giver for 3.5 ble måleren riktig. 

Jeg har en 3.5 og en giver til 3.5, viser høy temperatur, uten at det er noen indikasjon på høy temp. Tror ikke det er rett temp som vises på måleren. Åssen måler og hiver er det dere andre bruker som har 109 men V8??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, joran skrev:

Jeg har en 3.5 og en giver til 3.5, viser høy temperatur, uten at det er noen indikasjon på høy temp. Tror ikke det er rett temp som vises på måleren. Åssen måler og hiver er det dere andre bruker som har 109 men V8??

Så lenge du er sikker på at det er riktig giver. (Jeg fikk kjøpt bilen billigere av LR-forhandler den gangen fordi de mente den gikk varm). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Fosen skrev:

Så lenge du er sikker på at det er riktig giver. (Jeg fikk kjøpt bilen billigere av LR-forhandler den gangen fordi de mente den gikk varm). 

Kan jo selvfølgelig hende at min ikke er rett. Ser at det er flere givere å velge mellom til 3.5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...