Gå til innhold

L322 prosjektet


Lysholm

Anbefalte innlegg

8 timer siden, MariusMorch skrev:

Noe sånt ja! 

I min 4.4i kjøpte jeg en til en E39 5-serie fordi delenummer var det samme, men prisen var halvparten. 

Marius

 

Regner med det. Skal ta bilde av delenummeret når jeg tar ut den som står i nå slik at jeg evt kan gjøre det samme. Jeg gjorde samme manøver da jeg byttet alarmsensoren til panseret. Da endte jeg opp med en fra E38 til halve prisen og vel så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klimaanlegget og tilhenger ECUen reparert av svogeren. På tilhenger ECUen ble det loddet inn en ny chip som etter lengre tid hadde ankommet fra Kina. Klimaanleggpanelet ble skrudd ut og demontert, rengjort, loddet over og satt sammen. 

 

I tillegg fikk vi sett litt på årsaken til at bilen fortsatt drar 2A for mye mens den står parkert. Etter at vi hadde dratt ut sikring 27 som styrer bl.a viskerne til lyktene så droppet strømforbruket ned til normalt. Dermed starter jobben med å finne ut hvorfor.... Etter div googling er det tydelig at viskerne til lyktene er en kjent strømtyv. BCUen har jeg funnet ut at ligger under passasjersetet og vi skal få sett på denne når vi får anledning.

 

 

D31B28E7-AF0C-4134-92F1-ECED493B1624.jpeg

CB27EAD3-43FC-4B96-B993-AC45E0B29E79.jpeg

E9CE4C75-5C27-41D9-A305-0DF97C7D149C.jpeg

64941FBC-09F9-4039-89BE-CE046AB856C7.jpeg

311FF692-CD6B-473F-A94D-7CFB249DBA55.jpeg

623AB2FA-CABF-4298-AA02-C3BE6FAA69E1.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville dratt ut pluggen til pumpa for lyktespyling for å se om det hjalp. Jeg hadde det problemet på min. Dro strøm og forårsaket at viskeren stoppet midt på lampa på venstre side. Ny pumpe koster ikke noe. BIltema har en som passer rett inn. Byttet, og etter det null problem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gard skrev:

Ville dratt ut pluggen til pumpa for lyktespyling for å se om det hjalp. Jeg hadde det problemet på min. Dro strøm og forårsaket at viskeren stoppet midt på lampa på venstre side. Ny pumpe koster ikke noe. BIltema har en som passer rett inn. Byttet, og etter det null problem. 


Takk for tips. Det skal gjøres

Har du link til den på biltema?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da blir det en tur innom Biltema og et forsøk på lyktespyler motoren.

 

Har hørt at det er noen lyder fra understellet ved kjøring på typiske hytteveier/vaskebrett underlag. Fikk sjekket dette og det virker som om at det er en liten slakke i venste stabilisator stag. Forøvrig ikke rart de kalles raklestag. Bytter selvfølgelig på begge sider og deler er på vei i posten.

 

 

757B83AF-132B-431A-B50E-22996600AAD2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er mulig årsaken til de siste 2A strømtyven er funnet gjennom bytte av lyktespyler pumpen. Har riktignok fortsatt et problem med at viskeren på den ene lykten ikke fungerer. Den går opp litt på lykta og blir stående. Deretter fungerer den ikke. Kobler jeg den fra, slår av tenningen og kobler den til igjen så gjør den akkurat det samme. Skal finne ut av det, men for øyeblikket er løsningen at de ikke er koblet til. Har hverken behov for de eller synes de gjør en god jobb. Ting skal riktignok være i orden så det blir en jobb frem i tid.

 

 

B0352F50-8D0E-4DAC-BD91-E41ADA9975BE.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
23 timer siden, Vidar S skrev:

 

Morro med  slikt jeg ikke er flink på. :rolleyes: Du gjør fint arbeid


Det er veldig enkelt. Jeg bruker interiørbørste, en all purpose cleaner og microfiber klut, men en myk liten malepensel og litt såpevann vil også fungere. Selv om bilen er gammel og brukt så må den være i orden både teknisk og kosmetisk (så langt det lar seg gjøre på en bil som har passert 337.000km).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Ble en servicerunde på Range Roveren i dag. Liker å ha frisk olje og filter på motor til vinteren slik at den har best mulig smøring til kaldstartene. I tillegg tok vi en service på girkassen selv om dette var gjort ifb med bytte av girkassen for 6000km siden, den gang også sammen bytte av motorolje og filter. Relativt hyppig serviceintervall kilometermessig med andre ord, men tidsmessig et det 13 måneder i mellom disse servicene.

 

Selve girkasseservicen ble i grunnen gjort for å sjekke status. Den hadde lite metallrester i bunnpannen og oljen var som ny (naturlignok etter kun 6000km). Jeg kan med sikkerhet si at denne girkassen er gjennomflushet. I forbindelse med bytte av girkassen fylte vi på 9-10 liter olje. Denne gangen gikk det i underkant av 6 liter. 

 

 

8AF69C2B-4E90-4D24-81E1-C5E91CF554FF.jpeg

63135BA1-8188-4A4F-9D6B-9E620DF45512.jpeg

57465F35-8A6D-460F-A245-F443B810B803.jpeg

FF3A2B52-739B-44BE-B0C1-24278ECD53CB.jpeg

CB0926CB-A57F-4E30-B0AC-F241EA3FE3A6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Da er bilen solgt til en hyggelig kar fra Bærum som bor i Kristiansand. Ber derfor om at både han og bilen tas godt i mot i den lokale Land Rover klubben.

 

Selv om det er litt vemodig så tror jeg bilen er i gode hender til ny eier. Skal legge inn noen siste bilder når den forlater Trondheim i løpet av kommende uke. Tråden avsluttes deretter.

 

Takk for meg så langt, men trolig dukker jeg opp med et nytt prosjekt om ikke alt for lang tid.

 

 

IMG_0608.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...