Gå til innhold

L322 prosjektet


Lysholm

Anbefalte innlegg

 

Har en liten oljelekkasje på bilen og jeg har slitt med å finne ut hvor den kommer fra. Merker ingenting på oljereservoarene og har vasket rent for å kunne spore hvor det kommer fra. I helga ble det tid for litt ekstra undersøkelse og det ser ut som om det kommer fra servoslangen/hydraulikk slangen til servoen/tannstaget. Det er logisk i og med at disse er høytrykkslager og de krympete koblingene blir svake med tiden.

Har hatt kontakt med delelageret hos Nardo Bil og fått en sprengskisse og noen priser. Må skryte litt av de på delelageret hos Nardo Bil. De er raske til å svare og veldig behjelpelige. Så gjenstår det kun å finne ut hvilken en det er.

 

Rør/slange fra pumpe til snekke: 2514,-

Rør/slange fra snekke til kjøler: 1062,-

Rør/slange fra kjøler til beholder: 1053,-

 

 

image001.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Til de av dere som er ute etter Land Rover deler så kan dere kontakte:

Thomas Malinowski på kmmulte@gmail.com eller på telefon +48 602 800 055

 

Det er han jeg har kjøpt bakskjerm og bakfanger til Range Roveren fra. 

 

 

Land-Rover-logo-2011.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, telindnor skrev:

Har nå skumlest gjennom hele tråden, og er bare dødsimponert!!

Fy feite for bra og grundig jobb. Takk for at du deler :wub:

 

 

Takk for det. det var hyggelig. Litt av målet med tråden er å dele slik at andre med samme utfordringer kan få noen hint om hva som er løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er endelig bilen satt igjen hos lakkerer og oppretter for sveising, rustfjerning og lakkering. Gleder meg til å få kontroll over rusta og fjernet det som er kritisk at ikke for utfolde seg videre. Regner med at jeg må ta hjulbuen innvendig, som på den andre siden, etter at lakkeringen er gjort. Rustfrie blir jo aldri så gamle biler, med så høy km stand, men med denne jobben er vi godt på vei.

 

Fikk også fjernet den sist krom detaljen (ettermontert) som var på bilen her om dagen. Målet er som kjent en original bil. Emblemene skal også byttes ut. Den er originalt levert med sorte emblemer, så det må nok et besøk på ebay etter hvert.

 

Går alt etter planen så blir Range Roveren foretrukket bil til hytta kommende helg. 

 

 

 

 

49EF14CB-271B-4EC1-99DC-D40DAB070DC0.jpeg

6E0D0961-A212-4D2E-889B-9B3E16D0CF52.jpeg

A0A8767D-874E-4AB4-B7BB-473CBADDE83B.jpeg

74CC06D6-CF1D-4656-B559-DD9590831982.jpeg

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er lakkerer og oppretter i gang med utskjæring av paneler og sveising på venstre side bak. Dette har jeg sett frem mot lenge. Rust er irritasjon :o

 

Fremgangsmåten er så følger:

De har skåret ut 5 cm under falsen i skjermen (ca 15 cm nedenfor vinduet) og drillet ut sveisepunkter mot baklykt og 3 cm inn i dørkarmen. I tillegg er deler av innerskjermen skåret ut. De prøver å følge sveisepunktene fra fabrikk. All elektronikk er på forhånd fjernet og batteri selvfølgelig koblet fra.

 

Det kommer bilder etter hvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Overfinch skrev:

Kjøpte like på E Bay ! Ble ett løft på min tidligere RRS :)

 

Er fra eBay disse også. Blir byttet når jeg skal detaile bilen en gang i februar. Er mye paneler å korrigere, så jeg venter på motivasjonen...:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lysholm skrev:

 

Er fra eBay disse også. Blir byttet når jeg skal detaile bilen en gang i februar. Er mye paneler å korrigere, så jeg venter på motivasjonen...:huh:

Det er nå berre kos ! Kjekt med nye emblem etter TLC :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og her er del to av sveising og kapping. 
 

Det blir lagt ett lag FC epoxy metall over sveisene før den blir klargjort for og lakkert i morgen.

 

Litt skremselspropoganda, men til dere som har rust på utsiden av skjermen, på deres L322, så er det meget sannsynlig at dere må forvente å gjøre det samme som meg, dessverre. Årsaken er at det ruster innenfra på disse bilene...


 

 

D41DBD2F-B619-4C8A-BEBF-C03ECEEE5C82.jpeg

EC4E0A3A-579F-435B-A726-B138AD647539.jpeg

AD573C07-4948-4BE0-B1C4-55EC6FE12B4B.jpeg

FF756962-926D-41F7-973B-207C1CE80808.jpeg

6AD9C72A-5CD2-45B9-9BBC-CABAF6F9B466.jpeg


 

Følg meg forøvrig gjerne på Instagram #L322williams 

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

En liten update fra lakkeringen av bilen. Bilen skulle egentlig være ferdig i dag, men etter en telefonsamtale med KM Auto så ble jeg informert om at det pga fargeforskjell i lakken (ble litt for mye gråfarge) så ble den lakkert på nytt i ettermiddag. Det betyr at jeg først får hentet bilen i morgen formiddag. Ser frem til det. Da blir det rett hjem for montering av skvettlapper bak (har allerede forran) før bilen er klar for hyttetur.

 

Bilder kommer i morgen av ferdig produkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er bildene fra lakkeringsjobben som KM Auto har gjort og sluttresultatet. Jeg kan ikke annet enn varmt anbefale KM Auto. Skal man først bruke litt penger på en gammel bil er det greit at det gjøres riktig fra folk med yrkesstolthet.

 

STOOR Kudos til KM Auto for vel utført arbeid.

 

 

 

 

9F3196EA-DA46-4799-BD93-98A1E04FD5F1.jpeg

DDD73225-ABCC-4943-8C10-76CE1BDDDC03.jpeg

3E3333A2-C1D5-4E05-8D98-912E16161D17.jpeg

5D445AE9-18C5-4B62-9DB1-073FBF7E7210.jpeg

436038EB-CA79-4E90-B7FF-9933E58E2272.jpeg

B881CD6F-CA81-42F6-8AF3-0D43C9114379.jpeg

B2BB624A-A50D-4F78-A9BF-D5F6DE213CF3.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 23.1.2020 den 20.20, MariusMorch skrev:

Oi! Pen jobb! Mye slurving på bakre skjerm på l322 ass! 


Ja, det ble veldig bra og er godt å vite at det er gjort på riktig måte. De slipte også rent hjulhuset og la på epoxy og understellsmasse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Jeg har byttet termostat og egr termostat på bilen. Motorvarmen kryper nå opp på midten der den skal, men under kjøring hvor man ikke belaster motoren så faller temperaturen ned mot kvart. Når man belaster motoren så kryper den oppover. 
 

Hva kan årsaken være????

 

 

Ble en runde med bilen i dag også. Skrudde fast skruene under fangeren bak og monterte skvettlapper bak. Kjøpt for knappe 400kr på eBay (både forran og bak). Litt artig å se at de har skrapet over Land Rover stempelet på de.

 

 

CF847DC0-8534-411F-ADB8-6C45BC59A74A.jpeg

5FA7C670-9153-44C2-AB64-CFB626529F27.jpeg

59BDAAD9-BE25-41A4-B52E-04DEEAF004DA.jpeg

5E12DC5A-7966-4012-9D8E-4B1EA22E06E4.jpeg

4D44727F-669C-460B-AD44-0A689B13D5E1.jpeg

0785EEC0-E2D5-42B2-9C66-688A85160749.jpeg

1DD82540-2344-4229-8E65-6FC5CE05A25C.jpeg

BE68CB57-1B4D-415B-AEFB-147080585C7B.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Googler og googler vedr temp problemet. Dette er et kjent problem på disse bilene og jeg har byttet det som ofte foreslås (termostat og egr termostat). Jeg har ikke byttet vanntemp sensoren, dele nummer 1741900. Denne har jeg nå kjøpt, så får jeg i de minste eliminert den evt feilen.

 

 

Skjermbilde 2020-01-27 kl. 20.40.18.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, nja. Jeg er litt usikker på hva som er galt hos deg, men på TDV8en hadde jeg et problem hvor tempmåleren innimellom "datt ned" på blått. Men da mener jeg å huske at den ble der og før den plutselig spratt opp igjen. Når viser falt ned, begynte bilen også å gire som en dass, fordi girkasse trodde motor var kald osv osv. 

Tempsensoren satt midt under motor om jeg husker riktig, og er vel den såkalte kjølevæskesensoren. Samme på TDV8 og TDV6, men tipper det ikke er samme del som på TD6, som er en BMW og ikke en lionsmotor. 

Har du kupevarme når dette skjer? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, MariusMorch skrev:

Vel, nja. Jeg er litt usikker på hva som er galt hos deg, men på TDV8en hadde jeg et problem hvor tempmåleren innimellom "datt ned" på blått. Men da mener jeg å huske at den ble der og før den plutselig spratt opp igjen. Når viser falt ned, begynte bilen også å gire som en dass, fordi girkasse trodde motor var kald osv osv. 

Tempsensoren satt midt under motor om jeg husker riktig, og er vel den såkalte kjølevæskesensoren. Samme på TDV8 og TDV6, men tipper det ikke er samme del som på TD6, som er en BMW og ikke en lionsmotor. 

Har du kupevarme når dette skjer? 

 

Jada, har kupevarme, men kjenner jo at det varmer bedre når nåla står rett opp der den skal. Under kjøring varierer motorvarmen fra nesten ned på blå og opp til rett opp alt etter hvor mye motoren belastes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet webastoen i dag. Bilen hadde stått siden i går kveld. Satte i gang varmeren og gikk tur med bikkja. Etter 20-30 minutter er kupeen knapt halvlunken og frontruta ser slik ut. Jeg hører at det skjer noe i webastoen for det klikker jevnlig under bilen.

 

Hvor effektive skal disse FBHene være? Luften siver bare ut fra luftelyrene, ikke noe trykk ala når man bruker klimaanlegget. Er det slik det fungerer?

 

 

 

27612207-DC00-4746-B5A0-BB0F3D441FE5.jpeg

Endret av Lysholm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...