Lysholm Skrevet 13. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2020 Ble en liten runde i dag også. Merket at rattstammen hadde begynt å lage knirkelyden når den dro rattet til seg. Dermed var den en tur ut i garasjen og finne noe egnet smøremiddel. Vipps så var saken løst. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 13. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2020 Har en liten oljelekkasje på bilen og jeg har slitt med å finne ut hvor den kommer fra. Merker ingenting på oljereservoarene og har vasket rent for å kunne spore hvor det kommer fra. I helga ble det tid for litt ekstra undersøkelse og det ser ut som om det kommer fra servoslangen/hydraulikk slangen til servoen/tannstaget. Det er logisk i og med at disse er høytrykkslager og de krympete koblingene blir svake med tiden. Har hatt kontakt med delelageret hos Nardo Bil og fått en sprengskisse og noen priser. Må skryte litt av de på delelageret hos Nardo Bil. De er raske til å svare og veldig behjelpelige. Så gjenstår det kun å finne ut hvilken en det er. Rør/slange fra pumpe til snekke: 2514,- Rør/slange fra snekke til kjøler: 1062,- Rør/slange fra kjøler til beholder: 1053,- Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 14. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 14. januar 2020 Til de av dere som er ute etter Land Rover deler så kan dere kontakte: Thomas Malinowski på kmmulte@gmail.com eller på telefon +48 602 800 055 Det er han jeg har kjøpt bakskjerm og bakfanger til Range Roveren fra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 16. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2020 Da er endelig delene på plass og alt er klart for sveising og lakkering. Håper skjermen er riktig for jeg har ikke sjekket den.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
telindnor Skrevet 16. januar 2020 Del Skrevet 16. januar 2020 Har nå skumlest gjennom hele tråden, og er bare dødsimponert!! Fy feite for bra og grundig jobb. Takk for at du deler Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 17. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2020 18 timer siden, telindnor skrev: Har nå skumlest gjennom hele tråden, og er bare dødsimponert!! Fy feite for bra og grundig jobb. Takk for at du deler Takk for det. det var hyggelig. Litt av målet med tråden er å dele slik at andre med samme utfordringer kan få noen hint om hva som er løsningen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 19. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2020 (endret) Da er endelig bilen satt igjen hos lakkerer og oppretter for sveising, rustfjerning og lakkering. Gleder meg til å få kontroll over rusta og fjernet det som er kritisk at ikke for utfolde seg videre. Regner med at jeg må ta hjulbuen innvendig, som på den andre siden, etter at lakkeringen er gjort. Rustfrie blir jo aldri så gamle biler, med så høy km stand, men med denne jobben er vi godt på vei. Fikk også fjernet den sist krom detaljen (ettermontert) som var på bilen her om dagen. Målet er som kjent en original bil. Emblemene skal også byttes ut. Den er originalt levert med sorte emblemer, så det må nok et besøk på ebay etter hvert. Går alt etter planen så blir Range Roveren foretrukket bil til hytta kommende helg. Endret 19. januar 2020 av Lysholm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 19. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 19. januar 2020 Det ble nye merker. Detaljene teller..... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 20. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2020 Da er lakkerer og oppretter i gang med utskjæring av paneler og sveising på venstre side bak. Dette har jeg sett frem mot lenge. Rust er irritasjon Fremgangsmåten er så følger: De har skåret ut 5 cm under falsen i skjermen (ca 15 cm nedenfor vinduet) og drillet ut sveisepunkter mot baklykt og 3 cm inn i dørkarmen. I tillegg er deler av innerskjermen skåret ut. De prøver å følge sveisepunktene fra fabrikk. All elektronikk er på forhånd fjernet og batteri selvfølgelig koblet fra. Det kommer bilder etter hvert. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overfinch Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 23 timer siden, Lysholm skrev: Det ble nye merker. Detaljene teller..... Kjøpte like på E Bay ! Ble ett løft på min tidligere RRS Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 20. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2020 1 time siden, Overfinch skrev: Kjøpte like på E Bay ! Ble ett løft på min tidligere RRS Er fra eBay disse også. Blir byttet når jeg skal detaile bilen en gang i februar. Er mye paneler å korrigere, så jeg venter på motivasjonen... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Overfinch Skrevet 20. januar 2020 Del Skrevet 20. januar 2020 2 timer siden, Lysholm skrev: Er fra eBay disse også. Blir byttet når jeg skal detaile bilen en gang i februar. Er mye paneler å korrigere, så jeg venter på motivasjonen... Det er nå berre kos ! Kjekt med nye emblem etter TLC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 21. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2020 Her kommer noen bilder fra jobben som gjøres på bilen. Dette er en veldig bra jobb og riktig utført Kudos til KM Auto. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 21. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 21. januar 2020 (endret) ...og her er del to av sveising og kapping. Det blir lagt ett lag FC epoxy metall over sveisene før den blir klargjort for og lakkert i morgen. Litt skremselspropoganda, men til dere som har rust på utsiden av skjermen, på deres L322, så er det meget sannsynlig at dere må forvente å gjøre det samme som meg, dessverre. Årsaken er at det ruster innenfra på disse bilene... Følg meg forøvrig gjerne på Instagram #L322williams Endret 21. januar 2020 av Lysholm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 22. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2020 En liten update fra lakkeringen av bilen. Bilen skulle egentlig være ferdig i dag, men etter en telefonsamtale med KM Auto så ble jeg informert om at det pga fargeforskjell i lakken (ble litt for mye gråfarge) så ble den lakkert på nytt i ettermiddag. Det betyr at jeg først får hentet bilen i morgen formiddag. Ser frem til det. Da blir det rett hjem for montering av skvettlapper bak (har allerede forran) før bilen er klar for hyttetur. Bilder kommer i morgen av ferdig produkt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 23. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 23. januar 2020 Her er bildene fra lakkeringsjobben som KM Auto har gjort og sluttresultatet. Jeg kan ikke annet enn varmt anbefale KM Auto. Skal man først bruke litt penger på en gammel bil er det greit at det gjøres riktig fra folk med yrkesstolthet. STOOR Kudos til KM Auto for vel utført arbeid. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 23. januar 2020 Del Skrevet 23. januar 2020 Oi! Pen jobb! Mye slurving på bakre skjerm på l322 ass! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 25. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 25. januar 2020 På 23.1.2020 den 20.20, MariusMorch skrev: Oi! Pen jobb! Mye slurving på bakre skjerm på l322 ass! Ja, det ble veldig bra og er godt å vite at det er gjort på riktig måte. De slipte også rent hjulhuset og la på epoxy og understellsmasse der. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 27. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2020 Spørsmål: Jeg har byttet termostat og egr termostat på bilen. Motorvarmen kryper nå opp på midten der den skal, men under kjøring hvor man ikke belaster motoren så faller temperaturen ned mot kvart. Når man belaster motoren så kryper den oppover. Hva kan årsaken være???? Ble en runde med bilen i dag også. Skrudde fast skruene under fangeren bak og monterte skvettlapper bak. Kjøpt for knappe 400kr på eBay (både forran og bak). Litt artig å se at de har skrapet over Land Rover stempelet på de. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 27. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 27. januar 2020 Googler og googler vedr temp problemet. Dette er et kjent problem på disse bilene og jeg har byttet det som ofte foreslås (termostat og egr termostat). Jeg har ikke byttet vanntemp sensoren, dele nummer 1741900. Denne har jeg nå kjøpt, så får jeg i de minste eliminert den evt feilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 28. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2020 @MariusMorch Du har kanskje noen tips i forhold til motorvarme spørsmålet mitt ovenfor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 28. januar 2020 Del Skrevet 28. januar 2020 Vel, nja. Jeg er litt usikker på hva som er galt hos deg, men på TDV8en hadde jeg et problem hvor tempmåleren innimellom "datt ned" på blått. Men da mener jeg å huske at den ble der og før den plutselig spratt opp igjen. Når viser falt ned, begynte bilen også å gire som en dass, fordi girkasse trodde motor var kald osv osv. Tempsensoren satt midt under motor om jeg husker riktig, og er vel den såkalte kjølevæskesensoren. Samme på TDV8 og TDV6, men tipper det ikke er samme del som på TD6, som er en BMW og ikke en lionsmotor. Har du kupevarme når dette skjer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 28. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2020 3 timer siden, MariusMorch skrev: Vel, nja. Jeg er litt usikker på hva som er galt hos deg, men på TDV8en hadde jeg et problem hvor tempmåleren innimellom "datt ned" på blått. Men da mener jeg å huske at den ble der og før den plutselig spratt opp igjen. Når viser falt ned, begynte bilen også å gire som en dass, fordi girkasse trodde motor var kald osv osv. Tempsensoren satt midt under motor om jeg husker riktig, og er vel den såkalte kjølevæskesensoren. Samme på TDV8 og TDV6, men tipper det ikke er samme del som på TD6, som er en BMW og ikke en lionsmotor. Har du kupevarme når dette skjer? Jada, har kupevarme, men kjenner jo at det varmer bedre når nåla står rett opp der den skal. Under kjøring varierer motorvarmen fra nesten ned på blå og opp til rett opp alt etter hvor mye motoren belastes. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lysholm Skrevet 28. januar 2020 Forfatter Del Skrevet 28. januar 2020 (endret) Testet webastoen i dag. Bilen hadde stått siden i går kveld. Satte i gang varmeren og gikk tur med bikkja. Etter 20-30 minutter er kupeen knapt halvlunken og frontruta ser slik ut. Jeg hører at det skjer noe i webastoen for det klikker jevnlig under bilen. Hvor effektive skal disse FBHene være? Luften siver bare ut fra luftelyrene, ikke noe trykk ala når man bruker klimaanlegget. Er det slik det fungerer? Endret 28. januar 2020 av Lysholm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MariusMorch Skrevet 28. januar 2020 Del Skrevet 28. januar 2020 Webastoen på min varmer bilen til skikkelig god lunk på 15 min. Bruker dog opp batteriet dessverre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.