Gå til innhold

Printerserver


JokerS30

Anbefalte innlegg

Jeg har en printer, som er dritgammal, men veldig, veldig god. Det er en CANON PIXMA 610
Jeg ønsker å få muligheten til å printe over nettet, for slippe sitte på kontoret med kabel å printe.


Den åpenbare løsningen er vel google-printcloud, men jeg har egentlig ikkenoe behov for å bytte ut selve skriveren, siden den fungerer bra.
Jeg har heller ikke noe behov for å installere en diger pc som skal surre å gå hele tida, for å drive lokal-server for skriveren, som jeg bruker 1-3-6 ganger pr uke.

 

Finnes det noe tilsvarende " dings " som google-chromekast, altså som jeg kan plugge i skriveren for å få moderne funksjonalitet på min gamle veteranskriver ?

 

Mye printerservere er veldig kompliserte å sette opp, de krever directe acess til routeren, og er generelt litt kranglete å få til å svive skikkelig. Google chromecast er jo genial enkel, de bare... virker...

 

Forslag ?
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...