Gå til innhold

Fluid Film BN Gel


Anbefalte innlegg

Hei kloke hoder,

 

Våren har kommet, og jeg ser nå at mye av behandlingen med sauefett som ble lagt på i september har blitt borte etter en vinter hvor bilen har blitt brukt mye.

 

Det er jo en del igjen, men kanskje nok.

 

Jeg vurderer å teste nå å «male» hele understellet utvendig der jeg kommer til med BN Gel, samt etterfylle litt selv i hulrom med sprayboksene man får kjøpt. Etterfylling i hulrom og traversene blir også gjort i vinter.

 

Har dere noen tanker om hvordan det blir å «male» rammen uten noen forvask eller lignende. Rett og slett bare kline det på under.

 

Det blir uansett ny behandling til høsten, men er jo litt gøy å holde på med dette i helgen som kommer.

 

Er forresten snakk om dette produktet:

 

https://www.fluidfilm.no/produkter/anrirust

 

Har brukt det på cappings etter Paal Helge inspirasjon og produktet holder svært godt. Sær ikke særlig pent ut. Men da gjorde jeg ordentlig rent før jeg smurte på. 

Her blir jo tanken å klaske det overalt under.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sprøyt selv. du trenger en kompressor type minste som fins for 220V for å få til et greit resultat. BN fungerer, men du må varme den SKIKKELIG i ei balje før den kan sprøytes, jeg setter en kjel på kokeplata, og hiver hele kanna opp et vannbad, og lar det stå til alt er nærme 40-50 grader.


Du bør vaske av det du klarer få vekk av salt, møkk og drit, resten baker du bare inn i fett. Du kommer aldri til å se deg tilbake !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎10‎.‎04‎.‎2019 den 22.06, Siggen skrev:

Har dere noen tanker om hvordan det blir å «male» rammen uten noen forvask eller lignende. Rett og slett bare kline det på under.

 

Vel, som meg bor du jo i Oslo /Akershus området, de mest nedsalta veistrekningene i verden tenker jeg. Ville absolutt underspylt grundig først, slik at du ikke bare binder den gamle saltlaken til understellet med Fluid film.

 

Er nok lurt...

 

Mvh Brage 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da ble det gjort, malte «hele» bilen under med BN Gel.

Gikk en bøtte. 

 

Etterfylte i hulrommene med to spraybokser, så blir det proff behandling som vanlig hos Oslo Antirust i oktober.

Skal legge ut et tilsvarende bilde i september så kan vi jo se hvordan det holder seg.

273F3168-2DC8-4872-9C1F-32054CD49CA2.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...