Gå til innhold

Freelander td4 spørsmål?


telindnor

Anbefalte innlegg

Forleden tunet vi td4ern. På verkstedet ble det påvist feilkode ref luftmasse måleren. 

Opplevde høyt forbruk, uten at jeg hadde målt eksakt før-forbruk. Etter tuning er vi oppe i litern på mila, dette på normal kjøring. 

Jeg har først byttet luftmassemåler, og nå i dag MAP sensoren som sitter på innsugsmanifold. Har ikke målt forbruket nå. Håper det er blitt bedre med riktige verdier fra sensorer. 

Men stusser på et par ting. Det er i dag 7 varmegrader, og webastoen starter å gå etter ett minutt fra kaldstart. Det virker som om den går hele tiden, og er det siste som stopper av når tenningen skrus av. Skal denne gå hele tiden?

Jeg glemte etter sammenmontering å koble på ledningen til temperatur sensoren. Denne koblet jeg på mens jeg testkjørte. Det var ingen forandring på verken det ene eller det andre etter at den kom på. Er det riktig?

Det er olje som griser i området ved temp sensoren. Skal det være olje her?

Bilen ryker litt sort-isch med gassen i bunn, og belastning, antar at det er riktig/OK?

Forøvrig går den utrolig bra etter tuningen. 143 hk og økning på 40NM sa verkstedet..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.4.2019 den 14.37, robl skrev:

er det mulig å få 143hk ut av en 1.8L bensin også? :)

 

 

 

Ikke umulig, men kostnaden blir nok noe høyere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...