Gå til innhold

Luftmengdemåler D2


hahaug

Anbefalte innlegg

D2-en min (td5)har begynt å miste trekk-kraft i motbakker.Ved pådrag i motbakker,60-80km,begynner motor å "pulsere".,og mister effekt gradvis.Nanocoom viser feil på air-flow.Sletter feil,men kommer igjen.Luftmengdemåler er kontrollert i orden.Er det flere ting som står i sammenheng med luftmengdemåleren?Eller andre tips til hva det kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wastegate modulator eller morkne luftslanger inn til den kan gi slike symptomer

Står under A/C kompressor på siden mot luftfilteret.

Vil også gi samme symptomer ved turtall på rundt 2800 eller der omkring med litt belastning.

Gjorde i hvertfall det på D2 som vi hadde når denne duppedingsen hadde sagt takk for seg.

Mener å huske at delenummeret er PMK100130 (Valve-waste gate-control turbocharger eller noe slikt)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser ut live verdiene på luft mengde måler, hva ligger den typisk på? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sleit med det samme for ikke så lenge siden og endte med å bytte wastegate modulator uten at det løste problemet helt... så fikk jeg tips om å bypass'e Wastegate control valve solenoiden :P Den gjør visstnok kun en liten komfortjobb med å sørge for noe mer smooth ride... Gjorde dette og nå funker den som ei kule! :) 

 

Her er videoen som forklarte det for meg... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...