Gå til innhold

Suspention fault


Disco 3

Anbefalte innlegg

Har ein 2005 Disco 3.

Får plinglyd og melding om suspention fault i samme dumpa hjem fra jobb nesten hver dag. Skrur tenninga av og på, og problemet er borte. Har merka at det høytsittende bremselyset lyser konstant når denne feilen oppstår. Kompressoren er 2 år gammel og ser ikke noe feil med høgdesensorane i 4x4 display. Dårlig elektrisk kontakt? Noen som har eit tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremselys bryter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når varselet går senker også bilen seg, og er bare det høytsittende bremselyset som lyser, ikke dei to i baklyktene. Kan bremselys bryter føre til feil med  suspention? Og hvorfor bare høytsittende bremselys?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Disco 3 skrev:

Når varselet går senker også bilen seg, og er bare det høytsittende bremselyset som lyser, ikke dei to i baklyktene. Kan bremselys bryter føre til feil med  suspention? Og hvorfor bare høytsittende bremselys?

Den kan kødde til mye ja, sjekk også att begge bremselysene dine virker. Hele terrain respons er koblet opp sammen med bremser osv. Feil spenning kan gi mange rare feilmeldinger. Ny bremselysbryter koster jo ikke mer en 200-300kr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det bare å eliminere feil :)

Start med ladingen, og batteriet, om dette viser lave volt kan du regne med sånne feil. 

Dog heller jeg mot @oggioffshore sitt forslag om bremselysbryter - bare å kjøpe inn et par, så har du i reserve! 

 

Link: 

 

https://www.island-4x4.co.uk/brake-light-switch-genuine-xkb500110lr-p-32856.html

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden bremse lys lyser, vil eg tro den kan ha noe å si. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med dere over, bremselys som lyser er nok en indikasjon på noe galt. 

 

Hos meg "knelte" hele bilen når den ene pæra på tilhengeren kortsluttet mellom baklys og bremselys inne i pære. Bilen senka seg, varsellys gikk på osv. Lyspærer er altså også en feilkilde, så derfor er det lurt å sjekke at alle lys virker normalt. Lyser de vanlige bremselysene når du bremser? 

 

Synes forøvrig at fenomenet at feilen oppstår i en hump også taler for at det kan være en ledningsfeil. Er du sikker på at ikke den ene sensoren gir feil signal akkurat i det det skjer? Kan du kjøre med høydesensorene oppe i displayet i det det skjer? Jeg gjorde det under feilsøking (på Nanocom da), og så at sensorene feilet i det feilmeldingene kom i dashbordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ha 4x4 i display å se om 1 av sensorane beveger seg unormalt når dette skjer, bra tips. Ser e har fått rosa lys i eine hovedlampa foran, er denne da ødelagt eller hva kan dette vere? Men feilen med suspention har vert før hovedlampa bytta farge. Bestiller bremselys bryter å bytter den uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa skjær i xenon pære 

Tyder kanskje på at det bør byttes 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, oggioffshore skrev:

Rosa skjær i xenon pære 

Tyder kanskje på at det bør byttes 


Du kan få rosa skjær i xenon lenge før pæren ryker, men det er en indikator på at den er på vei ut.
Kan med fordel byttes snarlig, en dag det passer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Disco 3 skrev:

Skal ha 4x4 i display å se om 1 av sensorane beveger seg unormalt når dette skjer, bra tips. Ser e har fått rosa lys i eine hovedlampa foran, er denne da ødelagt eller hva kan dette vere? Men feilen med suspention har vert før hovedlampa bytta farge. Bestiller bremselys bryter å bytter den uansett.

Som kulien skriv om sensoren vil du nok ikke finne ut i 4x4 info. Hadde samme trøbbel og lånte nanocom'en til kulien og så att den ene sensoren gikk helt banaanas på verdiene og ikke noe å se på 4x4 info. Byttet sensor og problemet løst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos meg, så eg det på info skjermen,  fikk alarm og susp fault, ene hjulet var helt offset på skjermen, så det er vel litt sånn eller sånn.... 

 

Men måtte lese ut verdiene med nanocom, endte opp med at jeg fant ingen forskjell på verdiene , men etter å ha byttet sensor, ble alt bra. 

det var da, den siste sensoren, som ikke hadde vært byttet på min bil, dengang, 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...