Gå til innhold

Citroen Mehari


siglis

Anbefalte innlegg

Er ikke mange av disse her til lands, den eneste Mehari jeg har sett i levende live var i Ebeltoft for noen år siden... Står på "Må ha"- listen.

 

Hadde en 2CV på tidlig 80 tall og det er jo i prinsippet samme bil, mektig imponerende i all sin enkelhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge selger er det 3 stk registrerte i Norge. En i Moss og en til i Oslo. Ser at jeg kommer til å være mekaniker på denne i årene fremover så har allerede fått løfte om å kunne benytte den :D. Tenkte vi skulle ta den på Harrytur til sommer'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. 

 

Ja tror det er tilsvarende. De har vel plukka av karosseriet og satt på ei plastbalje. De som solgte hadde den på EU kontroll sist uke, så bilen bør være bra. Men må få bytta oljer på den samt muligens bremsevæske. Moro skal det bli :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bekjent tok med en slik hjem etter noen år med studier i Frankrike.

Fikk aldri norske skilt på den av nå glemte årsaker.

Mener den ble del av fyllmassen på Grønmo etterhvert.

Min drømmebil var og er :

image.jpeg

 

Men en mc er ikke galt,det heller.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, siglis skrev:

Forresten; er det noen som kjenner til verksted i Osloområdet som kan gammal Citroen? Tenkte på dette med bremsevæske, resten kan jeg ta sjæl.

 

Kan jo høre her. Men er den bygd på  2CV er det vel "normale" bremser og væske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Jari skrev:

 

Kan jo høre her. Men er den bygd på  2CV er det vel "normale" bremser og væske?

 

Ja de er vel stort sett normale? Tenkte på om noen som kjenner til verksted som kjenner litt til typen bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...