Gå til innhold

D3 felger på D2


Klodrik78

Anbefalte innlegg

Har da fått ett sett med ubrukte sommerhjul til min D2. 

Disse dekkene er egentlig til en Mercedes ML så dem er selvfølgelig 19".

 

Har lest mye rundt på nettet og kommet frem til at D3 felger skal passe på D2. Men jeg velger å høre om noen her har gjort dette tidligere? 

 

Det blir sikkert en masse diskusjoner nå om at man ikke kan sette 19" på en offroad bil, men det er en plan underveis da bilen er plukket ned og skal sveises opp igjen og hellakkeres. Blir ikke bare ett sett med sommerhjul. Her blir det ett sett til daglig bruk og ett sett til treff og turer. 

 

Så mitt spm er som følger. 

Er det mulig? Og evt hva må jeg ha av spacere/navringer og hjulmuttere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 9,5x19" TSW Hockenheim med 255/55-19 på min D2 og det sporer betydlig mindre en de originale 18 tommerne med 255/55-18.

Prøvde også 265/60-18 men 19 tommerne er mye bedre å kjøre på.

TSW-felgene stod tidligere på en X5, passet perfekt rett på.

 

JE

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt antagelser her nå, men p38 har vel samme felger somn D2, og skal du ha D3 felger på p38 så må du ha muttrene fra D3 og en senterring til navet da p38 og d2 har litt mindre nav, ellers skal det være tut å kjør, du finner kit på ebay, ang impress og slikt så er jeg mer usikker:) men går nok bra:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har funnet ut at island4x4 selger navringer og har også lest at jeg trenger hjulmuttere fra D3. 

Da er det bare å finkjemme nettet for nye felger. Det er lettere sagt en gjort. Blir fort sær når jeg vet hvilke felger jeg virkelig kunne tenkt meg :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...