Land Rover for alle penga Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Har en ex mil je skifta stikkaksel forran på. Den var knekt når je kjøpte den. Var ute med begge og ut med diffen, fikk ut knekt bit. Monterte alt med ny stikkaksel. Og nye simmeringer og ny olje. Bilen står på 245/75 Når je kjører og svinger den på asfalt i 4wd så lugger den og virker nesten som den har sperre. Hva kan dette komme fra? Mulig spissing er litt feil. Men alle tenner i diff og alt var fine så det ut te. Minimalt med slakk i framakselen. Lurer på hva detta kan være? Blir nok itte te at je gjør No med det. Men lurer litt på hva det er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 (endret) Lugging i sving på fast dekke skyldes ofte at 4x4 er innkoblet. Da roterer foraksel likt med bakaksel men pga foraksel går i ytterspor i svingen kontra bak i innerspor blir det lugging. Så dette er helt korrekt og ingen feil. Endret 5. april 2019 av gautes Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jermundpr Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Helt normalt, min gjør det samme Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Land Rover for alle penga Skrevet 5. april 2019 Forfatter Del Skrevet 5. april 2019 Aha kjørt for lite på asfalt altså. Kjører på en liten plass bak på skolen med mye sving i lavserie. Hakke slik asfalt på bygda Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
joran Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 Er nok best å holde den i 2wd på asfalt, 4wd gir store påkjenninger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 8. april 2019 Del Skrevet 8. april 2019 regelen fra forsvaret er vel å ha den i 2wd til du sitter fast Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bamse_bra Skrevet 18. april 2019 Del Skrevet 18. april 2019 På 5.4.2019 den 20.55, Land Rover for alle penga skrev: Aha kjørt for lite på asfalt altså. Kjører på en liten plass bak på skolen med mye sving i lavserie. Hakke slik asfalt på bygda Find det slikt nord for Ringen i det hele tatt....... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ragnarsk Skrevet 18. mai 2019 Del Skrevet 18. mai 2019 Du må montere frihjulsnav. Da kan du bruke lavserie overalt. Kjekt ved kjøring med henger Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 20. mai 2019 Del Skrevet 20. mai 2019 En grunn til at lavserie automatisk kobler inn 4x4 er faren for å overbelaste drivverkets bakre deler ved 2x4 lav. De fleste av oss med endel seriebilår på baken har byttet diverse bakre stikkaksler og av og til en differensial pga dette. Jeg har sluttet helt , forglemmelser unntatt, med lavserie i bare bakhjulstrekk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.