Gå til innhold

Kalibrering D3


knikeren

Anbefalte innlegg

Jeg har bfgoodrich mud terrain km3 265/70 17 og lurer litt på om jeg skal heve bilen litt. Er det noen som vet hva som er maks høyde på normal høyde belgene? Før feilmeldingen slår inn :)

Har noen noe innspill på hvor mye jeg burde ha hevet den? Bildet er tatt når sommer dekkene var på :) tenkte å gjøre det nå før jeg skal ha den på 4 hjulskontroll etter bytte av bærebruene og sommer dekkene kommer på :) bilen er nå 46,6mm foran og 48,5mm bak :)

IMG_20180707_182125.jpg

IMG_20180707_182253.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, jorgenht skrev:

Tenker du på via diagnose, eller med sånne pinner?  Johnson rods, heter de kanskje. De løfter vel om lag 2 tomme, eller kanskje man kan få ulike lengder.. 

Jeg gjør det via iidtool :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høyden blir ikke justert ved 4hjuls kontroll. Da skal vel bilen stå i normal høyde 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, oggioffshore skrev:

Høyden blir ikke justert ved 4hjuls kontroll. Da skal vel bilen stå i normal høyde 

Ja, normal høyde og EAS i «tight toleranse mode» 

Smart da at høyden stemmer overens med fabrikk spec. Camber/spissing blir også justert til fabrikk spec.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått prøvd to runder med hjulstillingskontroll hos et verksted som ikke sjekket Høyde eller to tight mode, ble ikke bra. 

Tredje gang var jeg en annen plass og fikk både høyde og tight mode - bilen ble bra da, jevn dekk slitasje på 12000km sist sommer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...