Gå til innhold

Bakdør


espens

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger ny bakdør til defender en, men valget står mellom vanlig eller galvanisert. Men jeg er ganske fersk, så jeg lurer på om det er vits med galvanisert eller ei- det høres jo fornuftig ut. 

 

Jeg tenkte å bestille fra sp4x4, noen som har erfaring med de dørene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bestilt fra de før. Cappings og masse annet. Var litt bekymret for transport av dørene men de kom hele frem. Kostet litt med transport. Var vel ca 2000 i frakt av alle 3 dørene + noe småtteri. Husk moms og toll osv 

 

Bestilte selv bakdør Sammen med seriebil conversion kit fremdører. Dørene har ikke blitt satt på enda, men de ser fine ut. Bakdør Kom ubehandlet, så den må grunnes og lakkes. Tror aluminiumen er adskilt fra den galvaniserte rammen med noe guffe slik at det ikke skal komme i kontakt med hverandre og korrodere. Min gamle bakdør er veldig stygg med hvitt pulver av korrosjon enkelte steder. Skal bli spennende å se hvordan den nye passer på min 2000 modell Td5. Planen er å få på dørene innen noen uker. Kan evt laste opp bilde. Hvis jeg husker:)

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og en td5 2000 modell, og bakdøren er overmoden for utskiftning, så det virker som samme type bil med samme problemmer. 

 

Bestile du med eller uten nytt vindu?

Så er det denne delte døren da (safaridør?) spiller det enentlig noen trille, for på min dør virker det ikke som det er pga av skjøten at døren har rustet i stykker.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil sterkt anbefale å bytte til pumadør. Den passer på 2000 mod og det er bare å flytte over dørlås etc. De gamle dørene er et konstruksjonsmessig makkverk. Pumadørene er normal moderne stålkonstruksjon og er (lett) galvaniserte. De har også bedre reservehjulsbrakett og styrke for å bære tunge hjul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, espens skrev:

Jeg har og en td5 2000 modell, og bakdøren er overmoden for utskiftning, så det virker som samme type bil med samme problemmer. 

 

Bestile du med eller uten nytt vindu?

Så er det denne delte døren da (safaridør?) spiller det enentlig noen trille, for på min dør virker det ikke som det er pga av skjøten at døren har rustet i stykker.

 

 

Jeg bestilte med vindu med varme, og ferdig borret hull til vindusvisker. Vil helst ha så komplett som mulig. Virker styrete å sette inn vindu osv selv. Jeg Hadde sikkert brukt mange arbeidstimer på det i allefall..^_^

 

Man kan velge om man skal ha hull til reservehjuls brakett osv. For min del var det et spørsmål om økonomi som avgjorde valg av dør. Pumadøren er nok bra, og den er vel støpt i ett stykke såvidt jeg har skjønt. Men den ble i dyreste laget for meg. Den jeg valgte Virket som et ok alternativ. Bakdøren er en vanlig hel dør lik den jeg har. Front dørene (jeg har en 90) er todelte og er en enklere konstruksjon enn de originale. 

Endret av Ivers
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har en 98mod 300 tdi. Satte på en pent brukt Exmil bakdør for ca. 12 år siden, like fin enda. Den originale var gått i oppløsning etter 9 års bruk.

Måtte bore noen nye hull for å tilpasse, brukte vindu med varmetråder fra originaldør og kastet vinduspusser i søpla.Har ikke savnet bakrutepusser en gang de årene jeg har eid bilen.   God Påske !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...