Gå til innhold

Crankcase breathet, EGR, klappventil


Bjørn_C

Anbefalte innlegg

Hola.

Igår tok jeg endelig mot til meg for å skru ut klappventil/butterflyvalve siden EGR ventilene er blendet og programert bort - merker ikke stor forskjell på bilen da men;  - så da at denne var full av sot/olje og at det var oljeansmaling i den feite turboslangen før luftboksen.

 

Er det noe breatherfilter på disse bilene som det var på Freelanderen som skal byttes ved ujevne mellomrom? Er PCV ventilen tilsvarende crankcase breather filteret eller er jeg helt på jordet nå?

 

Lurer veldig fælt på hvorfor det er oljeansamling i den turboslangen. Så også at det var olje på toppen av boksen til klappventilen der hvor den sensoren sitter (MAP/MAF) og på det venstre (sett forfra) forgreiningsrøret bak fra denne.

 

Klør litt i fingra på å demontere mer her, men samtidig en liten redesl på å begi meg ut på et eventyr man ikke ser omfanget av hahaha

 

Innspill og tilbekmeldinger mottas med stoooor takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...