Bjørn_C Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Hola. Igår tok jeg endelig mot til meg for å skru ut klappventil/butterflyvalve siden EGR ventilene er blendet og programert bort - merker ikke stor forskjell på bilen da men; - så da at denne var full av sot/olje og at det var oljeansmaling i den feite turboslangen før luftboksen. Er det noe breatherfilter på disse bilene som det var på Freelanderen som skal byttes ved ujevne mellomrom? Er PCV ventilen tilsvarende crankcase breather filteret eller er jeg helt på jordet nå? Lurer veldig fælt på hvorfor det er oljeansamling i den turboslangen. Så også at det var olje på toppen av boksen til klappventilen der hvor den sensoren sitter (MAP/MAF) og på det venstre (sett forfra) forgreiningsrøret bak fra denne. Klør litt i fingra på å demontere mer her, men samtidig en liten redesl på å begi meg ut på et eventyr man ikke ser omfanget av hahaha Innspill og tilbekmeldinger mottas med stoooor takk! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.