Admiral von Schneider Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 (endret) Under kjøring i går so giret bilen plutselig litt vel hardt ( omtrent som en eldre automat ) i overgangen mellom nedoverbakke og litt brattere oppover etterfulgt av varsel om girkassefeil , hdc , parkbremse m.m Eg tenkte umiddelbart på brytern på bremsepedal og plukket denne ut . Denne så undelertid fin og hel ut uten antydning til brente merker innvendig. Noken som har en formening ? Legger ved utskrift frå iidtool discovery fault 2.04.19.pdf Endret 3. april 2019 av Admiral von Schneider Tillegg Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Discokongen Skrevet 3. april 2019 Del Skrevet 3. april 2019 Forsvant feilene etter ar du slettet de? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Det ligger en feilkode som ser ut til å være konkret: "TCM-Transmission 8spd P0966-12 (AC) Pressure control solenoid B control - circuit low - General electrical failure - circuit short to battery ( on 02-04-2019 12:38:19 at 156352 km )" Kortslutning i solenoid (eller krets til denne) B i ventilhuset. Ut fra teksten styrer denne trykket i gearkassen. Ikke urimelig med påfølgend feilmeldinger og hard giring hvis det er det som er den faktiske feilen. Ser også ut til at denne feilen kom først. Hvis det er noenlunde likt som på 6trinns kassen (og det ser det ut til), så er det ganske greit å bytte disse solenoidene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral von Schneider Skrevet 4. april 2019 Forfatter Del Skrevet 4. april 2019 Hei , eg fikk faktisk samme tilbakemelding via pm på disco3.co.uk angående solenoide. Men eg tenkte at den helst var for å velge mellom høg og lav gir . Eg sjekka live data på alt som var tilgjengelig via iidtool og både volt ig operasjon av ventiler såg ok ut der då. Dette er 8spd kassa so får sjekke kor den står. Eg prøvde å slette alle feil , men dei kom raskt igjen . Der har også vært et brus/kaffi uhell i velgerhjulområdet en gang for 1 år eller vel so sia , men meiner det var særdeles lite og blei raskt tørka opp. Ettersom bilen til tider blir ståande lenge so pleier eg å lade ofte og då naturligvis sjekke for vatn bak battriet . Eg har aldri sett antydning til lekasje her so rart om den modulen er gåen . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Høyland Skrevet 4. april 2019 Del Skrevet 4. april 2019 Der finnes veldig gode forklaringer av kassen på nett. Tipper du finner alle nødvendige detaljer og info der. Selv så kjøpte jeg komplett originalt solenoidsett på ebay når jeg først hadde ventilhuset ute. Kort fortalt: Ned med bunnpanne, ned med ventilhus, av med kontrollmodulen og ut med solenoiden(e). Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Admiral von Schneider Skrevet 30. april 2019 Forfatter Del Skrevet 30. april 2019 Ulyd i girkasse er der også så det blir ny kasse på bilen i stede for å kun bytte solenoider. Kostbart blir det , så her blir nok forsikringa brukt også Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.