Gå til innhold

Ferger til/fra Danmark


101

Anbefalte innlegg

Tar en tur til Island i sommer og lurer på de forskjellige fergene man kunne ta.  Har tatt ferga Bergen/Hirtshals og den var fin, men denne gangen tenkte jeg kanskje å bruke litt mindre tid til sjøs siden det allikevel blir noen dager på Smyril ferga. 

 

Et par spørsmål, hvilke ferge ruter er å anbefale (tror bilen er nærme 240cm høy)?  Og, er det nødvendig å bestille plass på forhånd?  

 

På vei til Island har vi ikke mer tid enn vi trenger så da burde vi satse på å ankomme Hirtshals eller muligens Fredrikshavn, men på veien nordover igjen (dette er jo, for oss Nordleninger, en sydentur) så kunne jeg godt tenke meg en runde i Kjøpenhavn, kanskje en tur innom vikingskip museet i Roskilde osv, så da kunne det bli ei anna ferge.  

 

Forslag og veiledning mottatt med ydmykhet:D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen ekspert på dette, men vi ser jo Color Line/Superspeed gå ut fra Kristiansand mot Hirtshals hver dag. Den er kjent for å være dyr i høysesong og du må bestille plass i god tid. 

 

De mest drevne følger med på diverse Facebook grupper og skaffer seg rabattkoder for overfarten. Disse blir tilgjengelige i en viss periode i forkant og har bare noen få plasser per avgang. 

 

MEN, ferga er bra og overfarten er kort. ca 3t. 

 

Fjord Line er også tilbake i byen nå, men den lille katta si. FjordCat. Denne er enda raskere, men jeg tror du får problemer med høyden på bilen. Den er visstnok (aldri tatt den selv) mer humpete og veldig var for dårlig vær. Tror den er billigere enn Colorline. da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Is? Det kjøper vi på butikken her nede.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ser jeg på billetter til Danmark en gang denne måneden og må tenke litt mer på hjemreisen.  Kanskje NAF har rabatt på noen fergeselskaper, tror jeg husker det... tror ikke jeg bruker tid på FB selv om det kunne være en god ide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjordline fra Langesund til Hirtshals var den billigste da jeg var nedover i Europa i 2017 med høy bil (ca 250) mener å huske at overfarten var på ca 5 timer.. 

 

hvis du melder deg inn i Fjordline Club ( veldig enkelt og gratis) får du rabatt på reisen, hvis ikke medlemskapet i NLRK allerede gir deg rabatt da?  cool

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...