Gå til innhold

Opplåsing/låsing D3


Kurt Gustafsson

Anbefalte innlegg

Har i lang tid hatt nøkkel med dårlig batteri. Nå er denne helt konka, men nødløsningen lar seg ikke benytte.  Når jeg prøver å åpne med nøkkel skjer det ikkeno..  :( Det kan virke som jeg kan låse bilen med nøkkel, men ikke låse opp....

Endret av Kurt Gustafsson
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan dessverre ikke hjelpe med det akutte problemet, men en slik

 

Nøkkel

 

Og IIDTool så kan du programmere inn ny nøkkel. Bare bytte nøkkelemnet over. 

 

Unnskyld min uvitenhet, men vil ikke låsekassen virke med noen av nøklene dine? Sånn rett i låsen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik st nøkkelen bare går rundt og rundt i dørlåsen? Høres ut som samme problem som min. Har ikke hatt tid til å se på problemet enda dessverre, men det er litt ekkelt å ikke ha reserveløsning hvis nøkkelen slutter å virke 

 

Jeg fikk Simco i Særp til å lodde inn nytt batteri i nøkkel.  Det tok dem 5 min mens jeg ventet. Jeg hadde nytt batteri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, vegarj skrev:

Er det slik st nøkkelen bare går rundt og rundt i dørlåsen? Høres ut som samme problem som min. Har ikke hatt tid til å se på problemet enda dessverre, men det er litt ekkelt å ikke ha reserveløsning hvis nøkkelen slutter å virke 

 

Jeg fikk Simco i Særp til å lodde inn nytt batteri i nøkkel.  Det tok dem 5 min mens jeg ventet. Jeg hadde nytt batteri

Nøkkelen går greit til låse, men ikke låse opp..:-)..og det er sædeles ulurt når bilen står låst i gårdsplassen.

 

Lot låsen få litt WD40 i går så krysser jeg fingra for at det kan være løsningen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vel FL2 og D3 omlag samme nøkkel? Korriger meg om jeg tar feil.

 

Første gangen fruen skulle prøve seg på lodding, så var det på den ene nøkkelen til Freelanderen. Den hadde jo allerede sluttet å virke, så det var liksom ikke så mye å tape. Gikk det skeis så måtte det jo ny nøkkel til uansett. Men operasjonen var vellykket, og vi har fortsatt to fungerende nøkler til den bilen. :)

 

Men om du bare har en nøkkel, så kan det jo bli litt høy risiko på en slik jobb...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lucas har nok vært innom...

 

Kravla inn i bilen via bakluka og fikk starta opp..

Etter ei stund prøvde jeg låsen via knappene på dashbordet. Klikk sa det og alt virka..og jgør det fremdeles.  Snodig, men greit for meg.

Oppdatering følger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...