jorgenht Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Hei forum! Oljeskift idag, og jeg var uheldig med noe som kan være en returslange? Gjorde meg ferdig med oljefilteret, og startet opp- solid fin stråle med diesel ut av den knekte Y’en. Noen som har delenummer? Eventuelt noen som HAR denne? Mvh Jørgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Har ikke delenummer, eller selve delen, men her har du to muligheter - den ene kan du gjøre på en søndag, den andre kan du gjøre i morgen 1. Ring han her; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=131251749 - Jahren, telefonnummer finner du på finn.no. Han har masse deler til D3, og et par motorer stående. Han har garantert den delen du trenger, og du kan sikkert dra å hente i dag (Han bor i Larvik). 2. Er å kjøpe t-stykker i plast, dette får du på Biltema, i mange forskjellige størrelser. En av disse kommer garantert til passe, og kan være en midlertidig løsning? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 Takk for tips, men jeg TROR det er en ventil? Sitter en tilkobling på toppen, rød. Fryktelig i tvil på om den lar seg finne hel, i brukt tilstand. At den går istykker ved demontering. Har vært i kontakt med han i Larvik før, uten at det gikk sånn fryktelig bra. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Kan være mulig at han i Larvik har den løst, liggende? Han har ihvertfall et par motorer som står på pall, de kan du helt sikkert plukke av Om den går i stykker ved demontering, (les skjør del) kan du jo bare klippe av slangene, ta delen med deg inn og forsiktig pell av slangene, for å sette den inn i bilen din? Plast er jo sånn passe skjørt ved kalde temperaturer ... Ps. Har bare gode erfaringer med han i Larvik Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 Return Line fuel Er denne. Og fant en tråd på disco3.co.uk hvor en lurte på et T stykke. Er en temp sensor som sitter der, så en feilkode er da rett rundt hjørnet uten den plugget i. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 Forespurte han i Larvik, de var demontert og solgt på begge motorene han hadde. Da blir det ny fra GB. Jeg har pleid handle på AF og Island4x4 men har ingen erfaring med express. Jeg kan vente hele uka,men fredag bør deler være her. Noen med erfaring på express derfra, eller andre, så jeg vet jeg kan starte bilen til helga? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SiggenRRC Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 (endret) Kjipt, hadde troa på at han hadde til deg. Hm. Jeg trenger i utgangspunktet ikke bilen med det første, så du kunne lånt min om det var superkrise? Uansett, angående express har jeg følgende erfaringer (ink. pris): Famous Four: Ekstremt raske, de kan levere på 24 timer med DHL Express, sender samme dag. Negativt er pris. AF: Raske, og de leverer med samme tjeneste som Famous Four. Ingen negative ting å si (ikke sjekket priser) Island4x4: De leverer med Fedex, det er helt bingo-greier, men har man tålmodighet til å vente på delen(r) kommer dem alltid til slutt. Svært bra priser. Du kan jo prøve deg på plastsveis på den du har, kjøp plastsveis fra Biltema, og sjekk om det er noe du får til Endret 31. mars 2019 av SiggenRRC Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 31. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 31. mars 2019 Herregud, for et fantastisk tilbud! Mener å ha lest at anslått tid er over 2 timer- mye fommel som skal ut av vei. Frykter at slangene egentlig ikke er til å demontere fra Yen. Jeg kjører en bestilling i kveld, alltid noe mer enn trenger Sånn Off topic, bor du i nærheten @SiggenRRC? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 (endret) Vel, jeg er jo ingen god skribent- men kan vel poste en slags løsning likevel. Viser seg at Yen ikke er lett å reparere, og selges selvfølgelig og på lik linje med det meste annet kun som hel del. Med rør inn på dyser og Y, samt tempføler. Nedi her sitter jo dysene, med retur-rør. Trangt er vel det eneste som beskriver det. Rørene sitter med en liten O-ring inn o dysene og er låst med et klips. Kjøpte to ekstra, da infoen jeg fant om denne operasjonen pekte dit at om de glapp, var de tapt i det trange mørke dypet som jo TDV6en er! Jeg trang dem begge. Etter Yen som knakk er det tilsvarende kobling som på dieselfilteret. Jeg demonterte oljefilteret for å i det hele tatt kunne se noe. I mangel på verktøy laget for oppgaven ble det tape og M skruer på spisstang. - Etter byttet, prøvestartet jeg, og alt virket fint. Dagen etterpå, CUP! og halvveis dit fant jeg ut at noe lakk. Luktet diesel og røyk ut av panseret. Snu, bytte til trist arbeidsford, og feilsøke på kvelden. Hadde ikke fått det ene røret ordentlig inn i dysa før jeg stakk i klipset. Så, det var den. Håper ikke noen trenger dra nytte av det, virket trangere enn bakre reim på høytrykkspumpa Endret 7. april 2019 av jorgenht Bilder Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 godt jobba! Såg ikkje tråden før no - gjorde samme feilen og fekk denne skrujobben - trangt og j**lig, ekstra klips huska du, det treng eg og! Verre enn bakre reima - heilt enig! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 @jschille Ånei! Hadde jeg hatt fler skulle jeg sendt. Var vanvittig trangt og knotete Var ubehagelig å ikke få på returen på ene dysa, diesel ryker fryktelig masse Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jschille Skrevet 7. april 2019 Del Skrevet 7. april 2019 9 minutter siden, jorgenht skrev: @jschille Ånei! Hadde jeg hatt fler skulle jeg sendt. Var vanvittig trangt og knotete Var ubehagelig å ikke få på returen på ene dysa, diesel ryker fryktelig masse Sku stått "trengte" - heldigvis ferdig med den knotejobben! Klapp på skuldra & skål Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jorgenht Skrevet 7. april 2019 Forfatter Del Skrevet 7. april 2019 Åja! Enda godt. Ja- du la kanskje også merke til at senene bak knærne ble litt lenger, fryktelig å stå på tå som en fremoverbøyd banan oppi der å jobbe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.