Gå til innhold

Dieselslange D3


jorgenht

Anbefalte innlegg

Hei forum! Oljeskift idag, og jeg var uheldig med noe som kan være en returslange? 

Gjorde meg ferdig med oljefilteret, og startet opp- solid fin stråle med diesel ut av den knekte Y’en. 

 

37D6AA26-18FF-4CDF-8516-5633A4613478.jpeg

 

 

 

image.jpg

Noen som har delenummer? Eventuelt noen som HAR denne? 

 

Mvh Jørgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke delenummer, eller selve delen, men her har du to muligheter - den ene kan du gjøre på en søndag, den andre kan du gjøre i morgen ;)

 

1. Ring han her; https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=131251749 - Jahren, telefonnummer finner du på finn.no. Han har masse deler til D3, og et par motorer stående. Han har garantert den delen du trenger, og du kan sikkert dra å hente i dag (Han bor i Larvik). 

 

2. Er å kjøpe t-stykker i plast, dette får du på Biltema, i mange forskjellige størrelser. En av disse kommer garantert til passe, og kan være en midlertidig løsning? 

 

:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, men jeg TROR det er en ventil? 

Sitter en tilkobling på toppen, rød. 

Fryktelig i tvil på om den lar seg finne hel, i brukt tilstand. At den går istykker ved demontering. 

Har vært i kontakt med han i Larvik før, uten at det gikk sånn fryktelig bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være mulig at han i Larvik har den løst, liggende? 

Han har ihvertfall et par motorer som står på pall, de kan du helt sikkert plukke av :)

Om den går i stykker ved demontering, (les skjør del) kan du jo bare klippe av slangene, ta delen med deg inn og forsiktig pell av slangene, for å sette den inn i bilen din? 

Plast er jo sånn passe skjørt ved kalde temperaturer ... 

 

Ps. Har bare gode erfaringer med han i Larvik :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forespurte han i Larvik, de var demontert og solgt på begge motorene han hadde. Da blir det ny fra GB. Jeg har pleid handle på AF og Island4x4 men har ingen erfaring med express. Jeg kan vente hele uka,men fredag bør deler være her. Noen med erfaring på express derfra, eller andre, så jeg vet jeg kan starte bilen til helga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt, hadde troa på at han hadde til deg. 

Hm. Jeg trenger i utgangspunktet ikke bilen med det første, så du kunne lånt min om det var superkrise? 

 

Uansett, angående express har jeg følgende erfaringer (ink. pris): 

 

Famous Four:

Ekstremt raske, de kan levere på 24 timer med DHL Express, sender samme dag. Negativt er pris. 

 

AF:

Raske, og de leverer med samme tjeneste som Famous Four. Ingen negative ting å si (ikke sjekket priser) 

 

Island4x4: 

De leverer med Fedex, det er helt bingo-greier, men har man tålmodighet til å vente på delen(r) kommer dem alltid til slutt. Svært bra priser. 

 

 

Du kan jo prøve deg på plastsveis på den du har, kjøp plastsveis fra Biltema, og sjekk om det er noe du får til :)

 

Endret av SiggenRRC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, for et fantastisk tilbud! Mener å ha lest at anslått tid er over 2 timer- mye fommel som skal ut av vei. Frykter at slangene egentlig ikke er til å demontere fra Yen. 

Jeg kjører en bestilling i kveld, alltid noe mer enn trenger :P

 

Sånn Off topic, bor du i nærheten @SiggenRRC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg er jo ingen god skribent- men kan vel poste en slags løsning likevel. 

 

Viser seg at Yen ikke er lett å reparere, og selges selvfølgelig og på lik linje med det meste annet kun som hel del. 

Med rør inn på dyser og Y, samt tempføler. 

6BCD4E84-4B8F-4EE8-9A6C-2FD37FC29D00.jpeg

Nedi her sitter jo dysene, med retur-rør. 

Trangt er vel det eneste som beskriver det. 

BB1043A6-6DE1-42F7-805F-A219A18CD544.jpeg

Rørene sitter med en liten O-ring inn o dysene og er låst med et klips. E7DABB11-CB03-4816-AF02-5047284FCE3D.jpeg

Kjøpte to ekstra, da infoen jeg fant om denne operasjonen pekte dit at om de glapp, var de tapt i det trange mørke dypet som jo TDV6en er! 

Jeg trang dem begge. 30A0DEEF-8DC2-4314-974F-070263DD5DDD.jpeg

Etter Yen som knakk er det tilsvarende kobling som på dieselfilteret. Jeg demonterte oljefilteret for å i det hele tatt kunne se noe. I mangel på verktøy laget for oppgaven ble det tape og M skruer på spisstang. A2304D4B-436B-443B-98F1-8C57F17C523A.jpeg

 

- Etter byttet, prøvestartet jeg, og alt virket fint. Dagen etterpå, CUP! og halvveis dit fant jeg ut at noe lakk. Luktet diesel og røyk ut av panseret. Snu, bytte til trist arbeidsford, og feilsøke på kvelden. Hadde ikke fått det ene røret ordentlig inn i dysa før jeg stakk i klipset. 

 

Så, det var den. Håper ikke noen trenger dra nytte av det, virket trangere enn bakre reim på høytrykkspumpa :D

 

 

Endret av jorgenht
Bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, jorgenht skrev:

@jschille Ånei! 

 

Hadde jeg hatt fler skulle jeg sendt. Var vanvittig trangt og knotete :blink:

Var ubehagelig å ikke få på returen på ene dysa, diesel ryker fryktelig masse :lol:

Sku stått "trengte" - heldigvis ferdig med den knotejobben! Klapp på skuldra & skål :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...