Gå til innhold

Disco 5 og bygge om varebil


Anbefalte innlegg

Lurer på å oppgradere fra min Disco 3...

 

Er det noen som har satt inn seter i en 5 vare? De rimeligste norske D5 til salgs + avgift = ca. 800',mens tilsvarende personbil er ca. 900' så vidt jeg kan se. Hvis det er snakk om et par plastdeksel i taket så lever jeg godt med det for 100'. Vil evt. bare ta meg råd til 240-hesteren..

 

Eller bør jeg gå for en D4 eller en 2013/2014 RR?

 

Kvalifiserte synspunkter fra dette kompetente forumet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søker du litt rundt her inne på forumet, så finner du helt sikkert ganske mange tråder som omhandler ombygging fra vare- til personbil. Det finnes nok informasjon om både den rent praktiske gjennomføringen, og om papirmølla rundt omregistrering.

 

D4 har jo et annet interiør, og litt mer pepper under panseret, og en 8-trinns gearkasse på de årsmodellene du skisserer her, så selv om det er "samme bilen" så gir den et litt mer moderne inntrykk innvendig, og er nok litt mer spretten å kjøre. :)

 

Har ikke praktisk erfaring med D5, men med 240 HK så blir det vel mer gamp pr kg enn du får i en D4 med treliteren. Men jeg hadde savnet lyden av V6'eren. ;) Og i de siste V6'erene på D5 får man jo mer enn 300 hester...

 

Men - om man ser litt på bilder på finn, så ser man sikkert litt om hvordan bilen blir behandlet under ombygging til varebil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...
På 28.3.2019 den 20.01, Onkel_Geir skrev:

Lurer på å oppgradere fra min Disco 3...

 

Er det noen som har satt inn seter i en 5 vare? De rimeligste norske D5 til salgs + avgift = ca. 800',mens tilsvarende personbil er ca. 900' så vidt jeg kan se. Hvis det er snakk om et par plastdeksel i taket så lever jeg godt med det for 100'. Vil evt. bare ta meg råd til 240-hesteren..

 

Eller bør jeg gå for en D4 eller en 2013/2014 RR?

 

Kvalifiserte synspunkter fra dette kompetente forumet?

Litt sent muligens men du bør eventuelt se etter en bil som er bygget om av oss, Telemark Salmakerverksted, da disse bilene ikke har noen skader på interiøret. En kunde av oss bygget om en Discovery til personbil med varebilløsningen fra Lafinto, og betalte over 80.000 kroner kun for ødelagte deler. Ta kontakt dersom du trenger informasjon ved kjøp av en slik bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...