Gå til innhold

Freelander som stoppet


reidar1234

Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp.

Min Freelander 2002 mod .2500 v6 automat stoppet helt uten forvarsel . Eneste jeg merket var en liten vibrasjon i området rundt gearstang.

Med Black Hawk så fikk jeg opp at purge ventilen var kortsluttet . Skiftet den men det hjalp ikke .

Nå får jeg opp følgende koder : P-0141 , P-1475 og P-1477 . Disse koden kan jeg ikke få fjernet med Black hawken .

Når jeg kinner på motoren så er det en klikke/summe lyd ved gass spjellet . den lyden forsvinner hvis jeg fjerner koder med black hawken.

Trodde jeg kunne fjerne alle koder .

Hva skal jeg gjøre ?.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sjekket opp hva disse kodene betyr/indikerer? Et skudd ifra hofta, men menere å ha lest flere plasser at kam eller veiv posisjons sensor på disse motorene kan feile litt før de burde. Jeg tror googel og forum søk er din venn her. Samme motor sitter i Rover 75, så et søk eller en diskusjonstråd på forumet til https://the75andztclub.co.uk/forum/forumdisplay.php?f=11 kan være verdt et forsøk. Medlemmene der er meget oppegående i motsettning til FB og mange andre forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Av pur nysgjerrighet så har jeg søkt litt. Har du sjekket hva disse kodene referer til? Jeg får opp mange alternativ når jeg søker P1475, men denne siden refererer til feil på Veivsensoren: http://p1475.enginetroublecode.com/land-rover-freelander  - Etter litt mer søk, så tror jeg ikke at dette er hva denne koden refererer til for FL.

 

Som sagt, så må du få sjekket opp disse kodene mot en seriøs kilde da jeg får mange forskjellige treff på søkene. Mest sannsynlig så refererer P147x til feil påVIS motorene i innsuget, og det er veldig vanlig at disse ryker på disse motorene. Likevel så skal motoren starte og gå med disse deffekte. Jeg har en VIS tester liggende om interressen er der (Sandnes/Stavanger området) 

P0141 refererer til fremre oksygen sensor, men bilen skal gå med denne og deffekt (da i nødmodus).

Lykke til med jakten : )

Endret av Mr Rover 75
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...