Harald Walberg Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Har i den senere tid oppdaget en liten diesel lekkasje på min P 38 og har lokalisert lekkasjen på pumpens fordeler side og at det drypper smått nedover mot venstre motorfeste. Tror at en O-ring i fordelerhodet lekker, mente først at det var mulig å demontere dette uten å ta ut hele pumpen, men nei, det er ikke mulig i følge Steinkjer elektrodiesel. Dette er en reparasjon som fort kan komme til å koste noen kroner og følgelig er jeg i tenkeboksen. Bilen brukes daglig og er i god stand ettersom jeg har brukt mye penger på vedlikehold og reparasjoner i den tiden jeg har hatt den. Dette er en 1998 modell og nå kunne det være artig å høre hvilke tanker folket har på denne problemstillingen ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bstein Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Det er mulig. Jeg har nettopp gjort det. Se videoen under: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Denne videoen satte meg på nye tanker, rett nok viser den en fire sylinders utførelse, men samme prosedyre er vel overførbart til RR M51 motoren ? Takk til bestein. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harald Walberg Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 Att: bstein. O-ringen som brukes i videoen er den ekstra strekkbar eller-- og vet du delenummer på den ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bstein Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Det er samme prosedyre for 6sylinder. Jeg kjøpte et komplett pakningssett til pumpa på eBay. Det er sikkert ikke lenge før pakningene på stillverket går heller. Mener den heter Bosch VP37. Jeg fikk det til med standard oring som fulgte med settet. Den var en god del mer tøyelig enn den 20 år gamle ringen som satt der. Nanocomm er veldig greit når en skal stille inn pumpa etter jobben er ferdig Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kretslopp Skrevet 29. mars 2019 Del Skrevet 29. mars 2019 Jeg fikk en slik lekkasje. Kom enn god del diesel ved start og når jeg skrudde av motoren. Den var treg att starte opp. Googlet litt og såg denne linken. https://www.headseal.com/ Gikk greit å gjøre sånn. Tog en kveld att få det fikset. Det er ikke første gang jeg tar vekk pumpen og setter dit den igjen og steller statisk timing. Trur ikke en kan gjøre det uten att demontere pumpen. Sikkert samme metode for å montere O-ringen som i videoen. Etterpå starter den fenomenalt greit igjen. Jeg trenger nesten ikke å gløde noe til tross for minusgrader. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.