leiohel Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 En veninne skal pusse opp boblebuss. Motoren er 2 l bensin. Stått lagret tørt i 10 år. Motoren er tatt ut for 10 år siden. Gikk fint før vi tok den ut. Når vi roterer motoren ved å vri på svinghjulet er det kun litt tungt, å rotere forbi kompresjon punkt. Må ikke bruke verktøy, bare handemakt på svinghjulet. Bør motoren plukkes helt ned eller? Tips mottas med takk Mvh Leif Ove Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
radovan Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Kan då ikkje vere nødvendig, utan at eg har enormt mykje erfaring med bokserane til VW. Største risikoen ville eg tru var uttørka pakningar. Kanskje snu og vende på motoren og vente nokre dagar før oppstart? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Kjør på og prøv. Det var kanskje en grunn til å ta ut motoren ? Ville byttet toppdekselpakninger og justert ventiler når den var ute. En kikk inn på oljekjølerens overflate og litt rens kan være lurt. Ikke minst en funksjonssjekk og evt. justering av termostatbelgen som styrer luftstrømmen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
leiohel Skrevet 27. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2019 23 minutter siden, gautes skrev: Kjør på og prøv. Det var kanskje en grunn til å ta ut motoren ? Ville byttet toppdekselpakninger og justert ventiler når den var ute. En kikk inn på oljekjølerens overflate og litt rens kan være lurt. Ikke minst en funksjonssjekk og evt. justering av termostatbelgen som styrer luftstrømmen. Jeg hadde nettopp plukket helt ned og satt sammen min første rrc. Så det tenkte jeg ville være lurt for min veninne også. Ikke spesielt lurt. Hva med forgasserene? Overhale før montere motor. Eller prøve å få staryet opp først? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Gasserne kommer du jo lett til etterpå. Har de ikke smakt "moderne" bensin burde det gå helt fint uten fix. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
robl Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 om den gikk for 10 år siden så var det vel moderne bensin alt da.. 95 oktan du mener? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Utblanda vare. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MS86 Skrevet 23. april 2019 Del Skrevet 23. april 2019 8 minutter siden, MS86 skrev: Bytte filter, bytte alt av vacumslanger ( de 90 grader bennet på hver side av innsuget til bremsekraftforsterker lekker alltid.. sjekk hele veien frem til bremsekraftforsterkeren. ) riktig synkronisering av gassere er viktig, toppdekselpakning, justering av ventiler ( ikke på cu motor) som gautes skriver: sjekk at termostaten åpner og lukker riktig og at klaffene er med. Har noe deler, men ikke så mye lenger. Står du fast eller lurer på noe kan du bare ringe:) legger ved bilde av den gangen jeg bygde min. Gått Europa rundt + litt til. Høykomp og porting av eksos+ doble 40mm Webere ( ikke montert på bilde) og kvassere kam. ga 116hk i benken. Stor forskjell fra restene jeg hadde av de 70 opprinnelige i motoren Anbefaler webere på det sterkeste! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.