Gå til innhold

Vw 2liter motor råd


leiohel

Anbefalte innlegg

En veninne skal pusse opp boblebuss. Motoren er 2 l bensin. Stått lagret tørt i 10 år. Motoren er tatt ut for 10 år siden. Gikk fint før vi tok den ut. Når vi roterer motoren ved å vri på svinghjulet er det kun litt tungt, å rotere forbi kompresjon punkt. Må ikke bruke verktøy, bare handemakt på svinghjulet.

 

Bør motoren plukkes helt ned eller?

Tips mottas med takk

 

Mvh

Leif Ove 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan då ikkje vere nødvendig, utan at eg har enormt mykje erfaring med bokserane til VW. Største risikoen ville eg tru var uttørka pakningar. Kanskje snu og vende på motoren og vente nokre dagar før oppstart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør på og prøv.

Det var kanskje en grunn til å ta ut motoren ?

Ville byttet toppdekselpakninger og justert ventiler når den var ute.

En kikk inn på oljekjølerens overflate og litt rens kan være lurt.

Ikke minst en funksjonssjekk og evt. justering av termostatbelgen som styrer luftstrømmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, gautes skrev:

Kjør på og prøv.

Det var kanskje en grunn til å ta ut motoren ?

Ville byttet toppdekselpakninger og justert ventiler når den var ute.

En kikk inn på oljekjølerens overflate og litt rens kan være lurt.

Ikke minst en funksjonssjekk og evt. justering av termostatbelgen som styrer luftstrømmen.

Jeg hadde nettopp plukket helt ned og satt sammen min første rrc. Så det tenkte jeg ville være lurt for min veninne også. Ikke spesielt lurt.

 

Hva med forgasserene? Overhale før montere motor. Eller prøve å få staryet opp først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
8 minutter siden, MS86 skrev:

Bytte filter, bytte alt av vacumslanger ( de 90 grader bennet på hver side av innsuget til bremsekraftforsterker lekker alltid.. sjekk hele veien frem til bremsekraftforsterkeren. ) riktig synkronisering av gassere er viktig, toppdekselpakning, justering av ventiler ( ikke på cu motor) som gautes skriver: sjekk at termostaten åpner og lukker riktig og at klaffene er med. Har noe deler, men ikke så mye lenger. Står du fast eller lurer på noe kan du bare ringe:)

legger ved bilde av den gangen jeg bygde min. Gått Europa rundt + litt til. Høykomp og porting av eksos+ doble 40mm Webere ( ikke montert på bilde) og kvassere kam. ga 116hk i benken. Stor forskjell fra restene jeg hadde av de 70 opprinnelige i motoren ;)

Anbefaler webere på det sterkeste! 

6814CB3D-8F93-4FE7-AF2E-A6A28CC3AED7.jpeg

 

9B37DEBC-BFFB-4A5D-82CF-5997B1231821.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...