Gå til innhold

P38 2001 2.5 DSE motor stopper på tomgang


atlgje

Anbefalte innlegg

Hadde et kort stopp (10min) med bilen og måtte kinne lenge for å få start. Måtte stoppe opp i to kryss og motor stoppet begge ganger. Kinnet lenge begge ganger og fekk start. Kjørte deretter med gasspådrag og motor drar som normalt, men motor dauer når den nærmer seg tomgang.

 

Kva kan vera årsaken til at motor ikkje holder tomgang?

 

Eg skal skifte dieselfilter, men har ikkje særlig tru på at det hjelper. 

 

Kan dieselpumpen tatt kveld?

 

Kva regulerer tomgangen?

 

Tips for videre feilsøking?

 

 

Atle Gjelsvik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet retur slangen mellom dysene og tomgang problemet løyst. 

 

Det eg nå ser er mykje luft i den gjennomsiktige slangen før dieselpumpa.

 

Den suger enten luft før pumpe i tank eller pumpen i tanken kaviterer. Tank nivå 1/4.

 

Kjent feil dette?

 

Når eg hadde V8 så rustet rørstussene ut av pumpa (tanken) i stykker. Er vel kanskje verdt ein titt. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvordan det er med P38, men hadde en gang en BMW som gikk litt ugreit når det var lite på tanken. Så etter hvert at det kom luft i det gjennomsiktige spiralrøret.

 

Da var det dieselpumpa i tanken som hadde tatt kvelden. Ny dieselpumpe, og problem løst. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa går ikkje når tenning blir slått på. Bestillt ny pumpe i tank. 

Defekt pumpe forklarer egentlig ikkje luft i dieselen, men skifter pumpe og går over tur og retur rør.

 

Endret av atlgje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...