luftetur Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 hoi Disco 3 2008 modell Har hatt bilen i et drøyt år, på dette året har jeg fått DPF full 7 ganger. Tipsene og rådene er mange, det går på at det er feil olje, detr kan være feil andre plasser dyser++ Men er også rådet til å fjerne hele driten.. Hvordan er erfaringene? antar jeg ikke er første med dette problemet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ottahol Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Kanskje det er lurt å bruke en olje som er for biler med DPF. ASEA C3 bruker jeg. Har renset DPF med: https://www.biltema.no/bilpleie/tilsetningsmidler/bensintilsetninger/dieselpartikkelfilterrens-2000037536 Denne senker forbrenningen i DPF fra 400 gr til 250 gr. Brukte denne i fjor høst og ikke fått noen melding ennå. Har mye småkjøring. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 @ottahol Gjør du noe spesielt etter at du har fylt på? Tar du en ekstra lang tur f eks og fremprovoserer dpf rens? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luftetur Skrevet 27. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2019 Det er rett olje på ja:-) Ble kjørt oljeskift sist torsdag, søndag lyste det opp igjen. men kan prøve det stoffet:-) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ottahol Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, prebbster skrev: @ottahol Gjør du noe spesielt etter at du har fylt på? Tar du en ekstra lang tur f eks og fremprovoserer dpf rens? Jeg bare fylte på og kjørte rundt 4-5 mil. Så var varselet borte. Siden har det ikke vært noe problem. Har tenkt å bruke det en gang i året eller så. Eller før vis problemet kommer tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gorbys Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Om du fjerner dpf må du flash ecu og ellers vil du få feilmodus, kanskje nødmodus og. Rundt 3000kroner på landroverbutikken.no. Dyrt ja men adskillig billigere enn det vil koste for et nytt dpf til sammenligning Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luftetur Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 8 timer siden, gorbys skrev: Om du fjerner dpf må du flash ecu og ellers vil du få feilmodus, kanskje nødmodus og. Rundt 3000kroner på landroverbutikken.no. Dyrt ja men adskillig billigere enn det vil koste for et nytt dpf til sammenligning jepp det har jeg skjønt. skjærer vel høl og tar ut for så å sveise igjen, deretter programmere om? Nå har jeg fått feilmelding på dpf 7 ganger siste året, noen ganger har den slukket av seg selv... Så er fristende å fjerne driten.. MEN om dpf tetter seg på grunn av andre feil er det kanskje dumt, da jeg vil miste indikasjonen? Er det en sensor som sier noe om filteret er fullt? siden lampa forsvinner av seg selv etter småkjøring er det litt pussig..?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andershauk Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Vurdert og levere inn dpf for rengjøring? F.eks slik som disse driver med https://apkbil.com/dpf-regenerering/ Har ikke gjort det selv men har hørt det er et rimelig og bra alternativ til bytte. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luftetur Skrevet 30. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) det må sjekkes.. Heller mot å fjerne hele greia, men usikker på om jeg da vil ta bort en indikator på andre ting.. Men så langt bare positive tilbakemeldinger fra dem som har gjort det- Får forresten en feilmelding på luftmengdemåler, vet ikke om det kan være en sammenheng Endret 30. mars 2019 av luftetur Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trondshj Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 (endret) Det er vel sensorer som måler trykk som forteller om filteret er fullt eller ikke. Og tanken din om å finne ut hva som forårsaker problemet er nok lur. Om luftmengdemåleren din ikke er helt 100 så vil jeg tro at det kan ha påvirkning på forbrenning - som igjen kan påvirke DPF. Endret 30. mars 2019 av trondshj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andershauk Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Feil på luftmassemåler kan ha innvirkning på dpf. Vis ikke motoren vet hva som kommer inn har den heller ikke kontroll på hva som kommer ut og det kan føre til problemer. F.eks for fet blanding som tetter dpf fortere, ikke høy nok temp under regenerering av dpf? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irDisco11 Skrevet 30. mars 2019 Del Skrevet 30. mars 2019 Castrol_oil_update_SSM50837.pdf Hei, kanskje denne kan hjelpe med henhold til olje. Jeg kjører en 2009 mod. og bruker denne oljen. Og den kjøper jeg fra https://www.billigbilpleie.no/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skipper Skrevet 31. mars 2019 Del Skrevet 31. mars 2019 Det er visst viktig at service nullstilles i instrumentpanelet etter oljeskift, ellers vil det bli krøll med dpf regenerering. Har hatt mye tull med dette selv, og har sef vurdert fjerning av innmaten, men ble frarådet dette fordi verksteder som gjør eu-kontroll etterhvert blir pålagt å sjekke via ecu om det er gjort forandringer i programvaren Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gorbys Skrevet 5. april 2019 Del Skrevet 5. april 2019 På 28.3.2019 den 19.37, luftetur skrev: jepp det har jeg skjønt. skjærer vel høl og tar ut for så å sveise igjen, deretter programmere om? Nå har jeg fått feilmelding på dpf 7 ganger siste året, noen ganger har den slukket av seg selv... Så er fristende å fjerne driten.. MEN om dpf tetter seg på grunn av andre feil er det kanskje dumt, da jeg vil miste indikasjonen? Er det en sensor som sier noe om filteret er fullt? siden lampa forsvinner av seg selv etter småkjøring er det litt pussig..?? Litt forskjellig fremgangsmåte alt etter kven som gjer det. Nokon fjerner heile driften og erstatter den med eit rør. Nokon berre banker ut innmaten med hammer og meisel. Sistnevnte vil jo fortsatt sjå lovlig ut. Ser du har feilmelding på lmm. Dersom det stemmer kan det hende at den går for rikt og tetter dpf fortere enn normalt. Hadde du ikkje hatt dpf ville du ha sett unormalt mykje svart røyk fra eksosen under pådrag så det er ikkje sånn at du mister nokon indikasjon på om noko er gale fordi om du fjerner dpf, det gir seg berre utslag i andre symptomer. På 31.3.2019 den 13.08, skipper skrev: Det er visst viktig at service nullstilles i instrumentpanelet etter oljeskift, ellers vil det bli krøll med dpf regenerering. Har hatt mye tull med dette selv, og har sef vurdert fjerning av innmaten, men ble frarådet dette fordi verksteder som gjør eu-kontroll etterhvert blir pålagt å sjekke via ecu om det er gjort forandringer i programvaren Ifølge han eg pratte med på landroverbutikken.no ifbm med tuning av bilen min så var det umulig å finne ut av dette for det gjengse verksted. Trur du skal ha ganske spesifikt utstyr for å finne ut av slikt?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
luftetur Skrevet 5. april 2019 Forfatter Del Skrevet 5. april 2019 det verkstedet som kjører EU for meg har ikke diagnose til å sjekke dette, og det gjelder vel mange tror jeg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.