Bergengen Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 (endret) Hei! Har dem siste dagene oppdaget og lest ut at sylsynder 6 ikke har vært med ved kald mottor. og ser at det blir borte litt kjølevæske. Så tusenkroners spørsmålet er: Skal jeg begynne å plukke ned motor og håpe på at det er toppakningen eller skal jeg begynne å spare til en RPi motor fra England? Bil: 2003 Discovery 2 (ja jeg vet dette er RR forum) 4.0 V8 Med 185 k på telleren!! Resten av bilen anser jeg som bra Kom med inspill //Tore Endret 27. mars 2019 av Bergengen Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
superpedro Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Prøv med ny tennplugg i den sylinderen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergengen Skrevet 27. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2019 Det er nye plugger og legninger i sommer. Skal ta opp pluggen til sylynder 6 i efta og se om jeg ser noe der. Og kan eventuelt kryssbytte. Men det forklarer ikke at kjøleveska blir bore Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grunneieren Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, Bergengen skrev: Det er nye plugger og legninger i sommer. Skal ta opp pluggen til sylynder 6 i efta og se om jeg ser noe der. Og kan eventuelt kryssbytte. Men det forklarer ikke at kjøleveska blir bore Kjøleveske kan da fort stikke av andre veier en ned i sylinderen MAO ikke starte med anntagelser av det værste slaget MEN tar du ut pluggen får du jo fort en indikasjon på hva som er galt, lekker det vann inn vil den ofte være gullende rein (i allefall om pluggen gnister). Og det at ting er nytt er ikke en garranti for at det er i orden, har hendt mere en en gang at nye deler er defekte. MAO, feilsøk systematisk og med åpent sinn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erik Iversen Skrevet 27. mars 2019 Del Skrevet 27. mars 2019 Rover v8 har ikke kjølekanaler via toppakning ved de indre sylinderne. Ergo, bruker sylinder 4, 6, og 3 og 5 frostvæske kan det kun være blokka, dessverre. Men sjekk nå først at frostvæska faktisk går i sylinderen før du bestiller motor. Og sjekk throttle body heather for spor av lekkasje. Lekkasje der er vanskelig å oppdage! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergengen Skrevet 27. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2019 1 time siden, Erik Iversen skrev: Rover v8 har ikke kjølekanaler via toppakning ved de indre sylinderne. Ergo, bruker sylinder 4, 6, og 3 og 5 frostvæske kan det kun være blokka, dessverre. Men sjekk nå først at frostvæska faktisk går i sylinderen før du bestiller motor. Og sjekk throttle body heather for spor av lekkasje. Lekkasje der er vanskelig å oppdage! Takk for bra påeng Skal skjekke pluggene i efta Throttle body lekasje hadde jeg i sommer så den er byttet Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergengen Skrevet 27. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2019 Liten oppdatering. Sjekket pluggene på høyre side 2,4,6,8 ingen forskjell på pluggene. Manglet ca 1 liter kjøleveske si på 1 mnd men fant ingen lekkasje, eneste jeg fant var et par dråper i front i bunnpanne. Det ryker litt ved kald motor, men synes det er ganske normalt (usikker) når jeg ruser så kommer det litt mørkere puff. Når motor var kommet opp i normal temperatur var det ingen røyk. Heller ingen lyd i motor Skal innom å verksted i morgen å måle etter eksos i kjøleveske i morgen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 28. mars 2019 Del Skrevet 28. mars 2019 Du har trykktestet kjølesystemet grundig ? Litt rart at tester sier feil på 6ern og pluggen sier ok. Tennpluggen er jo den som får svi ved enhver feil og får farge deretter. Ville nok vurdert pluggsjekk på motsatt side for sikkerhets skyld. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bergengen Skrevet 28. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2019 5 timer siden, gautes skrev: Du har trykktestet kjølesystemet grundig ? Litt rart at tester sier feil på 6ern og pluggen sier ok. Tennpluggen er jo den som får svi ved enhver feil og får farge deretter. Ville nok vurdert pluggsjekk på motsatt side for sikkerhets skyld. Jeg var også overasket når jeg tok ut pluggene !! Var innom og fikk målt eksos i kjøleveske i dag. Hadde høye 260 før oppstart, men nede i 10-15ppm ved varm motor?? Så må nok følge litt med, kan jo hende det at jeg har flaks å det er 2 seperate feil, men da må jeg finne ut hvor kjøleveska mi tar veien Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.