Gå til innhold

Nøkkel - lås


Admiral

Anbefalte innlegg

2003 Td5

 

Bilen har skiftet tenningslås en gang før mitt eie og fungerer som den skal, men nøkkelen passer ikke i dørlåsene. Går det an å "programmere" om dørlås, eller er løsningen å kjøpe nye låsesylindre og bruke to nøkler? 

Så lenge sentrallåsen fungerer er det ikke noe problem, men ser for meg at det kan bli en utfordring en eller annen gang....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har helt rett i at du vil få en utfordring , okke som.

Ikke bare skyldes slikt ny tenningslås,men aldri brukte og vedlikeholdte låsesylindre på dørene også

Fint med fjernkontroll men batteriet gir seg ofte en kald vinterdag på fjellet e.l.

 

3 dørsylindre på -02 og eldre. Bare 2 på din om jeg husker rett.

Jeg hater x-antall nøkler til bilen og gjorde jobben på min -02.

Det er et par humper i veien.

De gamle låsesylinderne og håndtakene er ofte tæret så mye at nytt er en god ide.

Når du bestiller nytt må du passe på at de langsgående sporene på tenningsnøkkel matcher de på de nye dørlåsesylinderne.

Resten er fikling med godt lys og tålmodighet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk igjen, da har jeg litt å jobbe med.

Ser det med langsgående spor, tenningsnøkkelen går ikke inn i dørlåsen så virker som det er forskjellige spor. Men hvordan finner jeg ut hva jeg skal ha?

Stemmer at det kun er lås på fører og bakdør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et bilde eller tegning av tenningsnøkkel til digital delepusher eller medbragt nøkkel ved personlig fremmøte er kanskje veien å gå.

Regner med at chassisnr mm ikke er til å stole på lenger da tenningslåsen kan være "feil".

Holder bilde av ene siden av nøkkelen.

Endret av gautes
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dormakoba i Drammen har emner og filer opp for en rimelig penge.  Du kan bytte ut tenningslås/sylindere til samme nøkkel, mulig du må ta med nye dørhåndtak .  Ikke dumt å bytte da disse gjerne sprekker opp/låsemutter løsner.  Da kan du og få lås på passasjerdør.  https://www.sp-4x4.com/QRF100880_DEFENDER_IGNITION_LOCK_SET_p/lr077439-3.htm

 

 Og komplette kits:

https://www.sp-4x4.com/category_s/136.htm

Endret av tnj
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...