Gå til innhold

DPF - D3 - Hvor er det best pris på dette ?


idar41

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Ser at DPF ligger under førersetet på bilen. Er det noen her som har tatt det ut og vet om det er mye arbeid?  

 

Når det er ute er det vel bare å skjære fint med vinkelsliper på toppen, brette forsiktig til side og kakke ut filter i biter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 3 timer arbeid, filteret er som du skriver under førersetet, bak noen plastdeksler og varmeskjold (bakerste deksel - ikke metallplata under motor). 

Skjær ut DPF, skjær langs DPF´en, åpne opp, fjerne dritten, lukke, sveise, eksosklemmer der du skjært og vips tilbake i bilen :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skrur ikke bort deksler på EU, og isåfall er argumentasjonen at den ble byttet fordi den var tett / full. Det blir heller ikke gi utslal på avgass fordi på diesel måles det på en annen måte enn på bensin med cat. Husker ikke fagnavnet på det dem måler...

 

Om den må programmeres bort på 2008 vet jeg faktisk ikke, de som har gjort det har beholdt sensoren montert. Siden den aldri kan bli full blir det heller ingen utslag på DPF :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, SiggenRRC skrev:

Man beholder huset til DPF, men innmaten er borte, ser nøyaktig helt likt ut, og gir ingen endring i avgass :)

Motoren blir derimot friskere i form av at den ikke lenger har kols! 

 

Samme hørte jeg med egr. Nå tror jeg den løypa der kåler det til. venter enda på bilen - fjerde uka. Vurderer å fjerne DPF, men det koster jo en arm uten eget verktøy. Eller, man finner neppe et verksted som gjør det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med mekaniker-mester nå i dag i forbindelse med firehjulskontroll, og man måler kun NoX og opasitet - altså gir ikke DPF-fjerning utslag :)

 

3 timer siden, Glue skrev:

Samme hørte jeg med egr. Nå tror jeg den løypa der kåler det til. venter enda på bilen - fjerde uka. Vurderer å fjerne DPF, men det koster jo en arm uten eget verktøy. Eller, man finner neppe et verksted som gjør det. 

 

Du har en stående invitasjon til Lommedalen @Glue dalen hvor det meste skjer - også fjerning av DPF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, SiggenRRC skrev:

Snakket med mekaniker-mester nå i dag i forbindelse med firehjulskontroll, og man måler kun NoX og opasitet - altså gir ikke DPF-fjerning utslag :)

 

 

Du har en stående invitasjon til Lommedalen @Glue dalen hvor det meste skjer - også fjerning av DPF

Fett. Holder deg nok på ordet der. Får se når bilen er tilbake igjen da først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Venter enda på den bilen...:angry::blink: 7 uker nå. Spørs om den får kjenne på grusveier igjen den der. Spikerbruket neste. Aner ikke åssen jeg skal forholde meg til de DPF kjøret. Blending av EGR gikk helt feil hos meg - og er synderen til tett DPF. Nå settes disse visst nok tilbake til original konfigurasjon. Hva DPF angår, se aner jeg ikke hva som er best lengre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...