Gå til innhold

Hva gjør med Sanky henger, trenger tips


Oistein

Anbefalte innlegg

Jeg har da en original Sanky mk1(mener jeg det er, uten lemm bake) henger

Den er ikke registrert ennå, men har fått klargjort alt for det. 

Det trafikkstasjonen vil er å registrere den med natoringen og full lastevekt men man har da bare lov å drage den etter en bil med godkjent natokrok på bilen, noe min Range Rover ikke er og heller ikke får. 

 

Bygger jeg den om til vanlig kule så vil jeg ikke få full lastevekt men bare 750kg totalt.  Noe som gjør da at det er såvidt lov å ha noe i hengeren pgs høy egenvekt. 

 

Jeg kan foreksempel få den godkjent med full lastevekt med nstokrok og selge den til noen som har bil som har dette. 

 

Kjøre ulovlig med hengeren etter min bil, noe som kanskje ikke er så kjekt å dra turer med ulovlig henger.. 

 

Har dere forslag til meg? 

 

Jeg har vel ikke tid eller ork eller kunnskap nok til å evt ta av kassen og bygge noe selv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monter firkantfeste på bilen. Da veksler du mellom den kroken som er nødvendig. Du slipper også mas om utlån av henger.

 

Eller bygg om henger til vanlig kobling når den er registrert. Vognkortet inneholder ingen opplysninger om kobling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant ! Får du den godkjent med Sankey godkjent full-last (totalvekt) ,så må du gi beskjed hvilket Biltilsyn-stasjon som har godkjent den.

Da reiser jeg sporenstraks dit med min :D

Alle Sankey`er som er registrert her i landet, er kun godkjent for 750 kg. ( som jeg har fått opplyst på tilsynet , feilmargin kan det være) .

Dette på grunn av `ikke godkjent bremsesystem` , som er engelsk militært utviklet, og militært godkjent på Øya. Men , det finnes ikke `sivil` godkjenning der borte heller.

Jeg fikk registrert en Polynorm  750 kg, med hjemmelaget` sivil kopling og draget snudd opp/ned , uten at de lea på øyelokket ! 

Men, under har skjedd før :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, lafterolf skrev:

Monter firkantfeste på bilen. Da veksler du mellom den kroken som er nødvendig. Du slipper også mas om utlån av henger.

 

Eller bygg om henger til vanlig kobling når den er registrert. Vognkortet inneholder ingen opplysninger om kobling.

 

Det var det de på trafikkstasjonen snakket om at den ble registrert (husker ikke hvilken betegnelse de sa) med at den var kun lov å drage av godkjent bil(med natokrok) 

 

Evt så kan jeg hive på 50mm kule kobling, ta av kassa og levere ramme til ett sveiseverksted å få bygget en kasse med lokk i alu. 

 

1 minutt siden, runekristoffersen skrev:

Interessant ! Får du den godkjent med Sankey godkjent full-last (totalvekt) ,så må du gi beskjed hvilket Biltilsyn-stasjon som har godkjent den.

Da reiser jeg sporenstraks dit med min :D

Alle Sankey`er som er registrert her i landet, er kun godkjent for 750 kg. ( som jeg har fått opplyst på tilsynet , feilmargin kan det være) .

Dette på grunn av `ikke godkjent bremsesystem` , som er engelsk militært utviklet, og militært godkjent på Øya. Men , det finnes ikke `sivil` godkjenning der borte heller.

Jeg fikk registrert en Polynorm  750 kg, med hjemmelaget` sivil kopling og draget snudd opp/ned , uten at de lea på øyelokket ! 

Men, under har skjedd før :D 

 

 

Jeg har 3 reg nr med Sanky som er godkjent med full vekt 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...