Gå til innhold

Disco havari spm


Njebsen

Anbefalte innlegg

Det er nok mulig å improvisere om slangen har sprukket. Men sjekk også at lekkasjen ikke kommer fra toppen av slangen, den «loddrette» slangen går inn på vannpumpa (som ligger under A/C pumpa, på baksiden liksom). Er det vannpumpa som har tatt kvelden kan det lekke ut av et dreneringshull under pumpa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på toppen av en lang bakke så motoren hadde jobbet.

 

Men trykkmålern på turboen så grei ut underveis.

 

Uansett ny slange så får vi se. Noe annet jeg må være obs på som kan ha skjedd simultant med at slangen sprakk ?

 

Lr anbefaler vel bytte av slanger hver 100,000 km ...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gummi slanger til kjølevann holder veldig lenge.

Hadde silikon slange på noen av kjølevanns slangene på min disco 2, de begynte plutselig å lekke og skli-av siden jeg bruker Evans Waterless coolant (Ikke vann basert kjølevann).

Byttet til gummislanger og problemet er borte. Silikon slangene ble veldig myke i kontakt med Evans, Mulig jeg var litt kjip og kjøpte billigste sort silikon-slanger :D

 

På innsuget til turbo og der er det greit å bruke silikon slanger. De de-laminerer ikke og struper på luft, noe som plutselig skjer med gummislanger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som alltid takk for gode innspill  

 

Jeg gikk for gummi denne gangen fprdi bearmach var rimelig på pris og leveranse, også får jeg prøve silikon neste gang. 

 

800 kroner inkludert frakt og avgift for det jeg via telefonen har klart Google meg frem til er alle 5 deler. 

 

 

Nå sitter jeg på busstoppet på Lunner etter å ha levert 1900 kroner døgnet leiebilen her... gardermoen så Oslo. Digg søndag.

 

Ps noen i området Lunner som vil gi voksenopplæring i bytte av slanger en gang uka etter neste ?

 

Screenshot_20190324-170727_Chrome.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk slangeklemmer og frostvæske i tillegg. Garantert noen klemmer som ikke kan brukes om igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...