Gå til innhold

Har medlemmene her garasje til de flotte bilene sine?


EAØ

Anbefalte innlegg

Rett og slett nyskjerrig, har folk garasjer som de setter bilene sine i eller står de ute?

 

Jeg har aldri tenkt på å bygge garasje for å lagre bil i, måtte evnt vært for å ha et sted å styre litt..

 

Kjente litt på samvittigheten i vinter med 2 uker og discoen er full av snø og is til enhver tid :p

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Delvis.

Freelanderen opptar normalt sett den ene garasjeplassen. Noe som egentlig er det greieste siden den ikke har noe som Discoen har - nemlig motorvarmer. Dessuten så får Discoen stort sett stå i parkeringshus et par dager i uken for å tine opp.

 

...i tillegg blir det himla dårlig plass til ved i garasjen om Discoen skal stå innomhus. :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trippel garasje.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nærmere 45kvm garasje jeg kan varme ved behov, men bilene står ute, kun inne når det mekkes & skrus.
Har 2,8m takhøyde; en defender med store dekk går rett inn, selv med takgrind. Praktisk !

Ellers brukes garasjen stort sett som verksted til mitt enkeltmannsforetak, til vedlikehold av maskiner og redskaper !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikkje garasje per dags dato, men planlegg eit verandapåbygg som i det minste skal gje tre veggar og tak til noko som kan vere under. Plass til to bilar, ikkje for høge, så det kjem an på om Discoen smyg seg under :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen garasje til min RRp38, har stått ute i de 12 årene jeg har hatt den og er i daglig bruk. Tar ikke skade av det;).

Det kan faktisk være bedre for bilen å stå ute hele tiden gjennom vinteren, såfremt den ryddes for snø da. 

 

Dog har jeg helt fantastiske verkstedfasiliteter å skru i, når det er behov for det.

 

Mvh Brage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, gautes skrev:

Du dytter ut en Boing 737 eller noe slikt ? :D

 

 

 

:D Nei på Rød fly sone er det så streng sikkerhet at du nok helst ikke vil skru privat bil der, men vi har noe utenfor gjerdet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎20‎.‎03‎.‎2019 den 12.59, EAØ skrev:

...Jeg har aldri tenkt på å bygge garasje for å lagre bil i...

Er det ikke primært det garasjer er ment for da?

 

Dagligbilen står i en trang jævel av en garasje, som henger på huset.

Discoen står i et trekkfullt uthus med tett tak og betongdekke i oppløsning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en garasje, men den er så trang at det er umulig å skru noe særlig på bilene i den. Så normalt sett blir skrujobben utført i friluftsgarasjen... 

Blir å flytte igjen i sommer, og får da tilgang til en større garasje som blir stor nok til å skru det meste innendørs :)

 

Hadde jeg eid en gammel bil som skulle vinterlagres, hadde jeg valgt garasje vinterstid

DSC_0025.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har garasjer og grisehus uten griser (bortsett fra meg selv).

Alle kjøretøy står inne, blir umiddelbart kommentert hvis jeg har «glemt» å sette dem inn.

Er kjempeheldig å har verksted på 140 kvadrat, dog vanskelig å varme opp, så øktene blir korte i den kalde årstid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en liten dobbelgarasje, isolert, flislagt gulv og varmepumpe :)

 

IMG_3422.JPG

Endret av sondre b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Garasje der motorsyklene og scooterne står.

 

Lager der deler, Bay, tilhenger og dekk står.

 

Noen biler og mc-er det skrus på står i verksted. Noen står veeeeldig lenge der blush.

 

Bruks-Light-Weight står ute på gårdsplassen. Men i likhet med Frode bruker jeg LR og RR minst mulig på saltede veier. Så den står der for å få fram smilet når jeg kommer ut av døra på morran.

 

Vanlig menneske-bruks-bil står alltid ute, sprøytes med olje nå og da, brukes på saltlakeveiene om vinteren og som turbil når jeg skal raskt, langt og rimelig.

 

LSE'en står alltid inne i luftig garasje i 600-meters høyde. Skal slippe å kjøre på saltede veier, så lenge jeg eier den.

 

Det er forresten bedre at en bil står ute fremfor å kjøres inn i en garasje. Dersom garasjen er god og varm ville jeg sprøytet med vann i det jeg kjørte inn. For å få av saltet. Tenk hvilke gode vekstforhold for corrosion med en halvvarm bil der snø-is-slaps får godgjøre seg i 8-10 timer hvert døgn.

 

Enda verre er det med en flott og tett garasje, en bruksbil kan ha det bra i en carport.

 

Vi kan også tenke på at bilen er en bruksting, som faktisk oftest er lagd med tak og som er produsert for å være ute i vær og vind.  

 

Det man absolutt ikke må gjøre er å kjøre en bil inn og ut av en garasje der man har stående klenodier på to eller fire eler flere hjul. Den bilen som kjører ut og inn drar med seg is, snø som blir til fuktighet når porten går igjen og varmen fra bilen klarer å smelte is/snø uten at det er tørt og varmt nok til å få bort denne fuktigheten. Mange mc-er som står inne i en bruksgarasje får dermed et unødvendig rustlag.

 

Ønsker alle en fin dag

hilsen

Henry Arnfinn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...