Gå til innhold

Drivaksel fra lucky 8?


suprlite

Anbefalte innlegg

Da jeg ikke aner hvor lenge fremre drivaksel har stått på D2'en min og disse er kjent for å plutselig ryke og smadre girkassa har jeg bestemt meg for å kjøpe ny smørbar aksling. Og da har jeg bl.a vurdert denne:

Fremre drivaksel.

Det ser jo ut som en grei aksel til en grei pris?

-Så: er det noen som har erfaring med denne? -Evt har andre anbefalinger?

 

-

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kryss og fikk byttet dem av verksted som drev med dette (inkl balansering). Ble bra men prisen var vel ca 1600 + kryssene + senterlager, når jeg hadde demontert selv. Støv-dekselet rundt senterlageret er vanskelig å få tak i også så pass på å ikke ødelegg det.

 

Å kjøpe nytt er nok enklere :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. De sendte visst ikke til europa, så da ble det denne istedet: Bearmach.

Har noen erfaring med den da? Jeg har inntrykket av de i det minste er bedre enn britpart, men mer om kvaliteten vet jeg ikke?

-Men uansett er det nok bedre enn å kjøre videre med originalakslingen som står på nå.. For alt jeg vet har den gått 206.000 som resten av bilen.

PS: kjøpte og rep-sett/kryss til bakakslingen så jeg får overhalt den i samme slengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, lafterolf skrev:

Min gamle D2 gikk 340.000km med orginalakslingen. 

 

Første tegn er vibrasjoner ved pådrag, tørt senterlager piper som en fugl.

Ok. Jeg har ikke hørt noen ulyder ennå. Men jeg har lest at disse har røket nærmet uten forvarsel, så better safe than sorry. Spesiellt med tanke på at jeg vurderer å tune doningen litt..

-Så ny aksling blei bestillt. Mulig jeg overhaler den gamle og etterhvert..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...