cb750 Skrevet 18. mars 2019 Del Skrevet 18. mars 2019 (endret) hei alle defendere defender td5 ble satt inn i vinter for noe utbedringer, før den ble tatt inn lyste abs og tc, testet med diagnose leser (ikke nanocom usikker på merke) den indikerte jordingfeil på alle abs sensorer. Feil koder ble slettet men, abs og tc kom raskt tilbake igjen. Iløpet av vinteren har jeg satt inn nye jordings holdere på alle sensorer samt skiftet alle hjul lagrer. Fermdeles lyser abs tc men nå også rødt bremse ikon. usikker hvor en skal starte nå , virke som defenderen går i sperre modus lite på drag fra motoren. Noen har forslag hvor begynne å søke. Trenger en diagnoese tester igjen får ikke tak i personen som hjalp meg sist noene som kan hjelpe å slette feilkoder i stavanger omeng. aage Endret 18. mars 2019 av cb750 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smedenDY Skrevet 19. mars 2019 Del Skrevet 19. mars 2019 Abs,tc og bremseikon har samme sikring. Det kan jo hende noe har kortsluttet under fix. Enkelt å sjekke først hvertfall Er jo ikke sikkert det henger sammen med at bilen har lite pådrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Matta Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Jeg har også ABS og TC som plutselig begynner å lyse og ikke gir seg, men ikke alltid, hender jeg starter og kjører uten at de kommer på. Antar sensor eller sikringsfeil, har ikke fått lest av koder ennå. Byttet abs sensor for et år siden da jeg hadde samme symptomer da, men nå er lysene altså tilbake. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 20. mars 2019 Del Skrevet 20. mars 2019 Eneste svar er at du må koble på en Nanocom eller tilsvarende tester for å lese av koder. Denne feilen kan kommer fra sensorer / ledningsnett / jording / styringsboks / kontakter og selvsagt ABS/TC enheten. Alt kan ordnes - og det er i grunnen ikke så komplisert hvis du vet hvor feilen er. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cb750 Skrevet 21. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2019 hei takker så langt for alle svar, kjøpte meg en Hawkeye Total koblet den på i dag viste feil på ABS sensorer VF den skulle bare trykkes ned litt for å opprette god kontak på abs ring,alt ok. HS kom feil, brudd på ledning ingen kontakt. ABS ledning er delt med en kontakt vil det være ok å bare bytte den som med ABS sensor eller må hele ledningen byttes, noen som har hatt samme feil/problem? aage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gautes Skrevet 21. mars 2019 Del Skrevet 21. mars 2019 Noen , deriblant jeg , har skjøtet defekt ledning med hell. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atle G Skrevet 24. mars 2019 Del Skrevet 24. mars 2019 Ikke noe problem å bytte / skjøte ledning - har gjort del selv et par steder. Men stemmer det at ledningen både er twisted og skjermet? Hvis så er tilfelle er det viktig at du lager en skjerm ved skjøting / bruker tilsvarende ledning hvis du må skifte. Signalene som går i disse ledningene er svake med små variasjoner som kan påvirkes fra utsiden. Men ikke noe hokus pokus å gjøre dette ;-) . Igjen så er det klart at riktig analyseutstyr er "uvurderlig" for å kunne finne og utbedre feil! Godt jobbet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cb750 Skrevet 29. mars 2019 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2019 heiåhå all litt fram og tilbake med den gamle abs sensor, bestilte abs sensor ny hos EWS, kostet meg en høvding inkl porto, koblet den på i dag fikk slette alle feil kode på abs systemet nå, ingen abs eller tc lysnå, alt ok til eu kontroll. takker alle for hjelpen. mvh aage Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.