Gå til innhold

Three amigos TD5 2001 mod


cb750

Anbefalte innlegg

hei alle defendere

defender td5  ble satt inn i vinter for noe utbedringer, før den ble tatt inn lyste abs og tc,  testet med  diagnose leser (ikke nanocom usikker på merke)  den  indikerte jordingfeil på alle abs sensorer. Feil koder ble slettet men, abs og tc kom raskt tilbake igjen.

Iløpet av vinteren har jeg satt inn nye jordings holdere på alle sensorer samt skiftet alle hjul lagrer.

Fermdeles lyser abs tc men nå også rødt bremse ikon. usikker hvor en skal starte nå , virke som defenderen går i sperre modus lite på drag fra motoren. Noen har forslag hvor begynne å søke.

Trenger en diagnoese tester igjen får ikke tak i personen som hjalp meg sist noene som kan hjelpe å slette feilkoder i stavanger omeng.

aage

 

 

 

Endret av cb750
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også ABS og TC som plutselig begynner å lyse og ikke gir seg, men ikke alltid, hender jeg starter og kjører uten at de kommer på.

Antar sensor eller sikringsfeil, har ikke fått lest av koder ennå. Byttet abs sensor  for et år siden da jeg hadde samme symptomer da, men nå er lysene altså tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste svar er at du må koble på en Nanocom eller tilsvarende tester for å lese av koder. Denne feilen kan kommer fra sensorer / ledningsnett / jording / styringsboks / kontakter og selvsagt ABS/TC enheten. Alt kan ordnes - og det er i grunnen ikke så komplisert hvis du vet hvor feilen er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

takker så langt for alle svar, kjøpte meg en Hawkeye Total koblet den på i dag viste feil på ABS sensorer VF den skulle bare trykkes ned litt for å opprette god kontak på abs ring,alt ok.

HS kom feil, brudd på ledning ingen kontakt.

ABS ledning er delt med en kontakt vil det være ok å bare bytte den som med ABS sensor eller må hele ledningen byttes, noen som har hatt samme feil/problem?

aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke noe problem å bytte / skjøte ledning - har gjort del selv et par steder. Men stemmer det at ledningen både er twisted og skjermet?  Hvis så er tilfelle er det viktig at du lager en skjerm ved skjøting / bruker tilsvarende ledning hvis du må skifte.  Signalene som går i disse ledningene er svake med små variasjoner som kan påvirkes fra utsiden.  Men ikke noe hokus pokus å gjøre dette ;-) . Igjen så er det klart at riktig analyseutstyr er "uvurderlig" for å kunne finne og utbedre feil!  Godt jobbet!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heiåhå all

litt fram og tilbake med den gamle abs sensor, bestilte abs sensor ny hos EWS, kostet meg en høvding inkl porto,  koblet den på i dag fikk slette alle feil kode på abs systemet nå, ingen abs eller tc lysnå, alt ok til eu kontroll. takker alle for hjelpen.

mvh

aage

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...