Gå til innhold

DIESELKRISE!!!


Anbefalte innlegg

En kompis av meg, (ha-ha, det er ikke meg) har vert så uheldig å toppe opp Td5 discoen med bensin. Sier han hadde ca 80 liter diesel, og fylte på 10 liter bensin. Jeg sa at han ikke burde kjøre med den, men at jeg skulle sjekke med forumet. Burde han tappe ut blandingen, eller er det såpass lite bensin innblandet at det kan gå bra? Eventuelt med en liter totaktsolje innblandet? Tar gjerne innspil her, selv om jeg tror det bare er å tømme tanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt 5 liter bensin hver vinter på full tank 200tdi + 5 dl 2takt olje aldri problemer 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pumpa liker ikke tørrkjøring.

Bensin er tørr men blandet med diesel burde det gå hvis pumpa ikke er for sliten fra før.

Men den som prøver finner ut om det holder med harelabbfix eller totalrenovering av ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...