Gå til innhold

Hjullager bytte gikk galt.


lrhaue

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, thommes skrev:

Hvor ligger bærebruene? Nesten 300000 km.

Men om bevegelsen er lik horisontalt og vertikalt, da?

Det er 2 bærebruer. Øvre og nedre.. Det er de som ser sånn ut bak 

https://www.advancedfactors.co.uk/rear-upper-suspension-arms--fittings-137-c.asp

https://www.advancedfactors.co.uk/rear-lower-suspension-arms--fittings-138-c.asp

Holder en finger på att de bør byttes 

Endret av knikeren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, knikeren skrev:

Oops! Glemte å nevne at jeg har en Disco 2. blush

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker på meg som om du ikke fikk lageret helt inn i hjulhub, men hvis du fikk montert låseringen så er det jo på plass der .

Sliter du med å skifte lageret korrekt, er det ikke spesielt dyrere å kjøpe hele hjulhub komplett.

Mvh Brage 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, lrhaue skrev:

Har ikke fått skrudd noe i det siste, men deler er bestilt og demontering begynner snart:)

Men bilde med komplett hjulhub viser jo uten lager, så da er en vell like langt sånn sett

Er det dette bildet du savner? 

https://www.advancedfactors.co.uk/rear-hub-knuckle-mountings--bearings-253-c.asp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.3.2019 den 10.26, lrhaue skrev:

 

 

 

Ser ut som at gjengene er gåen ytterst.... Ville prøvd gjenge snitt 

Men ny driv aksel hadde eg gått for. 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg ser det ut til at det er brukt feil mutter. Det er 2 forskjellige gjengestigninger på akslingene uten at det er koblet mot VIN. M24x1.5 og M24x2.0. Det er noe man må sjekke før man bestiller nye muttere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IMG_20190413_222509.jpg

 

De gjengene er helt gåen, kan nok ikke reddes. Men jeg mener med stor sikkerhet at mutteren skulle gått lengre inn og da hadde de ikke blitt slik i utgangspunktet.

Frykter at du nok må bruke penger på ny aksel, og husk bruk momentnøkkel.-_-

 

 

7 minutter siden, Fogga skrev:

For meg ser det ut til at det er brukt feil mutter. Det er 2 forskjellige gjengestigninger på akslingene uten at det er koblet mot VIN. M24x1.5 og M24x2.0. Det er noe man må sjekke før man bestiller nye muttere.

 

Aha, kanskje det er kilden til hele problemstillingen her:o. Feil stigning på mutter betyr at akslingen ikke trekkes riktig på plass igjennom hjulhub, momentet oppnås uten at akslingen er på plass og dermed ødelegges lageret umiddelbart i drift...

Stor kostnad for en feil mutter:(

 

Mvh Brage

Endret av Brage
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...