Gå til innhold

Låseproblemer på Disco 2


Dicofever76

Anbefalte innlegg

Ja, jeg så denne, men den tar for seg en annen problematikk. Det er mer relatert til selv åpnemekanismen og ikke til sentrallåssystemet. Problemet mitt er ikke at jeg ikke får opp døra når den først er lås opp, da kan jeg lukke den og åpne den igjen uten problemer. Men når jeg låser den med sentrallåsen får jeg ikke låst den opp igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke videoen (alt mulig rart er sperret på jobb), men har hatt suksess med å fjerne skitt og smøre mekanismen inne i døra, også i og rundt håndtaket på utsiden. Hvis ikke 20 minutters innsats her hjelper hadde jeg gjort som Gaute.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Dessverre,  har ikke den liggende. Min ble byttet før jeg kjøpte bilen så ikke ukjent problem.

 

Tror mange av dem går i stykker pga belastning og gammelt, størknet fett. Selv om du får åpnet mekanismen så er elmotoren så sliten at det er bedre å kjøpe ny.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt samme problem både på bakdøra og en passasjerdør, mitt råd er å kjøpe nytt. det er ikke så dyrt, og gamle låser er like dårlige som den du har, kan feile igjen ganske raskt. Reparasjon er helt upraktisk, ut i fra det jeg har sett og erfaringer høstet på google.

 

https://www.island-4x4.co.uk/door-latch-rear-tail-door-fqr100570-p-2439.html

 

Tron

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...