Gå til innhold

Slepetau


vegarj

Anbefalte innlegg

Kjørte i snøværet i dag, og satt og tenkte et skikkelig slepetau hadde vært smart å ha i bilen. Hva anbefales egentlig? Et helt vanlig slepetau fra Biltema/xtra eller noe litt mere sofistikert? Vennligst nerd litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bedre å dra av slepetauet enn alt annet.

Jeg har blitt glad i stroppen til Biltema.

Flexer litt så det er et pluss .MEN forsiktighet må utvises. Strikk er ubehagelig når den plutselig returnerer til utgangspunktet.

Dødt slepetau er mer idiotsikkert men kan gi stygge røsk og dagens pappbiler og slepefester er ikke beregnet for slikt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, gautes skrev:

Bedre å dra av slepetauet enn alt annet.

Jeg har blitt glad i stroppen til Biltema.

Flexer litt så det er et pluss .MEN forsiktighet må utvises. Strikk er ubehagelig når den plutselig returnerer til utgangspunktet.

Dødt slepetau er mer idiotsikkert men kan gi stygge røsk og dagens pappbiler og slepefester er ikke beregnet for slikt.

 

 

Strikk er skummelt, og disse "fine" lettvinte krokene er skumle. Brått kommer både tau og krok i en farlig fart...

 

Har også en relativt grov stropp fra Biltema - i tillegg til vinsj med plasmatau. Men - etter at det kom på plass så har verken jeg eller noen andre vi har truffet langs veien hatt behov for berging...

 

Trodde jeg skulle få bruk for det for et par år siden, men den utforkjøringen viste seg å være såpass alvorlig (og med personskade) at det bare var å overlate ting til nødetatene når de kom på plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En bit gammel fortøyningstrosse med 2.5cm diameter og shakkel i begge ender fungerer fint for meg.

Ikke er den elastisk og kommer tilbake når noe slipper heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt noe som ligner denne i bilen i årevis. Hjulpet meg selv og andre opptil flere ganger. 

 

Procomp fiberstropp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, tiopet skrev:

En bit gammel fortøyningstrosse med 2.5cm diameter og shakkel i begge ender fungerer fint for meg.

Ikke er den elastisk og kommer tilbake når noe slipper heller.

 Etter å ha jobbet noen år i Redningsselskspet så kan jeg love deg at både slepe-og fortøyningstrosser kan komme tilbake :) men de har jo ikke strikk, og en bil er jo litt greiere på en måte. 

 

2 timer siden, kulien skrev:

Har hatt noe som ligner denne i bilen i årevis. Hjulpet meg selv og andre opptil flere ganger. 

 

Procomp fiberstropp

 

Denne likte jeg. Får se å handle noe slikt og et par sjakler. Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har løftestropp og shakler alltid i bilen

Har noe kevlar tau liggende nå, skal prøve spleise på noen kauser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...