Gå til innhold

D2 ryggelys


hahaug

Anbefalte innlegg

Har problem med å finne feil på ryggelys D2-01mod.

Tidligere fant jeg ut at ledningen til ryggeys ,som ligger i kontakten under midtkonsollen var strømløs.Kappet den og la inn ekstern bryter rett til ryggelysene.Nå har jeg skiftet YXZ-BRYTER PÅ KASSEN,OG SJEKKET DA IGJEN UNDER MIDTKONSOLLEN OM DET NÅ VAR STRØM,MEN det var det ikke.Hva andre årsaker kan det være da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Kabelbrudd. Tror det er egen mikrobryter nede i xyz-bryteren som også gir beskjed om ryggelys. Ellers hadde det ikke holdt å kappe ledningene og koble på bryter.

Du har selvfølgelig koblet tilbake? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lag egen bryter hvis du ikke finner feilen.

 

Et triks jeg lærte i antikken  var å koble av batteri på bilen og sende strøm fra uvirksom forbruker , i ditt tilfelle rygglykt.

Da har du kun en kabel med spenning i rote rundt etter.Husk sikring på + tilførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener det skal være OK, men mulig at det da må være internt varsellys, eller tidsstyring på bryteren.

 

Men du fikk lys om du via egen bryter ?

Og om du kobler sammen ledningene som originalt, så lyser det ikke ?

Da må det enten være feil i xyz-bryter, eller ledningene etter der du koblet inn bryter, og xyz-bryteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk 2 er feil på disco 2 2003 modell her også. Ikke ryggelys.

Baklysene var helt i orden.

Hadde R i dash.

Hawkeye diagnose sendte signal om at bil skal i R.

Fant tilslutt feilen i en ny XYZ bryter på kassa.

 

Glidekobling på kontakt R i XYZ bryter hadde kontakt bare av og til. Måtte slipe/skrape bort litt plastikk som gjorde at kontakten ikke kom inntil.

Konklusjon, at mye strøm til baklys gjør plasten myk og smelter. LED lys pærer er satt inn nå, men rele skal settes inn snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt varsellys og manuell ryggelysbryter har jeg fått gjennom på biler med og uten dette som orginalutrustning.

Ikke bare på PKK, men Trafikkstasjon også.

Mulig de har strammet inn regelverket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...