Gå til innhold

Bilen gikk plutselig i svart


toerig

Anbefalte innlegg

Satt meg inn i bilen i dag og lukket døra. Da gikk alt i svart - ALL strømmen forsvant! Bilen reagerte ikke på nøkkel eller om jeg trykket på knapper. Åpnet døra og lukket igjen og vips,  så var strømmen tilbake igjen.

Startet fint etter dette men alt bar preg av at den hadde vært uten strøm (trippteller, radio osv var nullet ut). Batterispenningen lå på 12.3V i hht Altoxen. Hadde nettopp kjørt fra Asker til Fredrikstad så det skulle være både nok strøm og varme.

 

Noen som har noe tips om hva dette kan være, og i så fall, hva må jeg gjøre for å unngå at dette skjer igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med land rover ... :)

Alltid like spennende å oppleve hva bilens maskinvare / gremling kan finne på.. 

 

Fra spøk til alvor, og som @trondshj er inne på; en god gammal dags programvare-crash på lik linje med de berømte "blåskjermene" til Windows :)

Skjer det derimot flere ganger kan man kanskje begynne å feilsøke litt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gremlings gjemmer seg, og du vet aldri hvor....

 

Fra et litt humoristisk hjørne til det seriøse. Det du kan starte med er simple ting som om batteriskoene sitter godt fast, at batteriet holder på strøm, at dynamo lader i henhold til angitt ønske på bilen. Høres simpelt (kanskje dumt ut??) ut, men jeg har hatt D3 i en måned og opplevd så mye rart, hovedproblemet mitt, sammen med andre ting var at batteriskoene ikke var festet skikkelig på batteriet. 

 

Ellers er det å få avlest feilkoder, se over sikringer ø. Du kan jo prøve en resett av bilen med batteriskoene? At du kobler dem AV batteriet, og legger f. Eks skrutrekker som gjør at pluss / minus får kontakt. Da vil du en liten gnist, som er ok, og bilen blir resatt.

@trondshj har kanskje noen andre tips??

Endret av SiggenRRC
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med siggen, har også hatt løse batteripolsko på min d3. Ville også gått over jordingspunkt under gulvmatter.

Men om trondshj har opplevd dette tidligere er det muligens noe en må leve med, evnt prøve og flashe/legge inn ny software om det finnes muligheter for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...